Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat køb og indberetning af moms

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt et produkt via mit private betalingskort. Dvs. at der er betalt et beløb inkl. moms.

Når jeg nu skal indberette moms til SKAT, så skal jeg vel indberette de som købsmoms, ikke sandt? Får jeg så momsen tilbagebetalt på min firmakonto?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal helst ha et firmakort at købe det over, det gør alt lettere

Regningen skal i princippet være udstedt til dit firma - ellers kan du ikke normalt bare køre udgiften og momsen via firmaet - hvis det er over 750 kr mener jeg det er

Du kan formentlig godt slippe af med at bogføre den i firmaet - hvis det er noget der oplagt tilhører firmaet - og dermed hører omkostningen og momsen til firmaet - og du må så bogføre via egenkapitalten og privat indskud - og ud igen - Jeg ved der har været tråde om det, hvor det er forklaret i detaljer, så du må finde dem (inden for sidste 3 dage) - jeg klarer ikke lige at starte forfra - men du skal jo gerne i status ha banken og egenkapitalen til at stemme

OM det er besværet værd, afhænger helt af den konkrete tilknytning til selskabet og beløbet - men fremover - ha et kokrt til firmakontoen og kør tingene hver for sig  ikke fordi det andet ikke kan være lovligt, men fordi det er så meget lettere

Ja ved momsindberetning får du pengene ind på den nemkonto der er tilknyttet firmaet hvis du har mere købs end salgsmoms - og hvis du har det over laaaang tid må du regne med at moms spørger sig, (og dig) om du driver egentlig virksomhed, men du kan sagtens ha det enkelte kvartaler og/eller i en opstart.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)