Dato: 17-06-2007 20:20:41 Forfatter: Martin Tygsen Hvis andre brancher havde samme tankegang, og sagde at man ikke kunne gennemskue den uden at man skulle til 3-4 informationsmøder ( det er vel nødvendigt at få den fra forskellige vinkler i forskellige selskaber? ) Så ville branchen have et mindst ligeså plettet ry. Ved ikke hvor du henter så latterlig (pardon my french) en påstand henne. Jeg har endnu aldrig været ud i at holde mere end et "informationsmøde" (nu foretrækker jeg iøvrigt face-to-face møder, store forsamlinger duer ikke) - for den sammen person: Hvis en person ikke har fattet budskabet første gang, så er der noget helt galt ;-) Der er nogen som benytter sig af store informationsmøder - men mine erfaringer er at de ikke duer - Network Marketing er personlige relationer; det handler om person-til-person. Personlige møder, hvor man kan komme ind på livet af hinanden - og få besvaret alle spørgsmål samt får en god, ordentlig gennemgang face-to-face er langt, langt at foretrække fremfor et informationsmøde der skal kommunikere et budskab ud til eksempelvis 30 eller 40 forskellige personer på samme tid - som hver især har ligeså mange forskellige grunde til at sidde til sådan et møde. Nogle selskaber - eller "teams" i diverse selskaber - vælger at holde forhandlermøder hvor gæster er velkomne - i sådanne sammenhænge er mødet sammensat for forhandlerne, ikke for gæster - men gæsterne får måske et indblik i en mulig forretning - hvor det så er nødvendigt lige at sætte sig ned og få gennemgået flere aspekter m.m. MVH |
Lasse - Måske misforstod jeg din sætning, det samme gjorde Anders, så jeg kan jo ikke være helt galt på den.
Det kan måske skyldes at man til daligt bliver bombet med reklamer om tjen xxxxx om dagen og billeder med store sommerhuse og en lystyact etc.
Det er egentlig det jeg vil frem med i mine indlæg, hvorfor har hele jeres branche det med at overdrive? Selvfølgelig er i selv utrolig glade for det i laver, og føler virkelig det er vejen frem. Men det gør de fleste iværksættere vel? Og det er sjældent (det sker) at man ser en iværksætter fra det traditionelle erhvervsliv gå ud og lovpriser om at hans firma/ydelse er guds gave?
Min pointe er ganske kort, hvorfor ikke stemme 4-5 skridt ned fra skamlen, komme i øjenhøjde med os andre og markedsfør jer på samme vilkår som os andre, uden smarte amerikanske salgstaler der kopieres igen og igen og igen, uden at love skyhøje indtægter uden arbejde.
Fortæl os uden for branchen ( altså jeres potentielle kundegrundlag) hvorfor NM er godt, forklar os hvilke muligheder vi har uden at overdrive. Lad være med a nedgøre andre erhverv for at få jeres til at fremstå bedre.
Fortæl os hvordan vi kan få gang i en seriøs NM virksomhed, uden vi skal ud og plage venner og bekendte om at komme med i vores netværk.
Det er den slags man aldrig får at vide når vi snakker NM, med mindre man skal ud til diverse hvervemøder, hvor man nærmest bagefter føler sig en smule tvunget til at tilmelde sig. Andre brancher formår at komme ud med deres budskab uden den slags, hvorfor så ikke også jer?
Btw. har ikke lyst til frisk luft når det pisser ned