|
En revolution er på vej...
|
Dato: 17-06-2007 19:34:30 Forfatter: Anders Christensen [QUOTE] I så fald skal det nok skæres ud i pap hvad der menes med 'pensionere' - I min verden betyder det at trække sig tilbage og ikke arbejde længere... Forskellen på det jeg laver, blandt andet CMS løsninger er at jeg ikke forventer eller stikker andre folk blår i øjenene om at det er noget man kan tjene en livsløn ved at arbejde med i 3-4 år. Nu blander jo noget sammen: Du kan jo netop ikke pr. definition dele dine CMS løsninger på samme vis som vi kan dele vore produkter - via mund til mund - og dermed aflønne de som SNAKKER (læs: markedsføre) dine løsninger i gennem flere led; altså en fætter der fortæller sin bror som nævner for sin kollega at HANS gode ven evt. skal kigge på din løsning. Men korrekt definition på pension er ikke... defineret i min sætning - men når man blot læser sætningen jeg skrev uden det der ligger foran eller det der ligger bagved vil den - som jeg ser - blive misforstået. Hvis du sad sammen med mig - og vi gennemgik de muligheder og det koncept jeg sidder med, vil du forstå sætningen udfra de teoretiske muligheder - men som alle intelligente (ikke for at sætte nogen i bås) forstår - når de ser hele sammenhængen - så er der en mening med sætningen udfra den måde vi aflønnes for vores arbejde. Der er iøvrigt heller ikke nogen der pensionere sig selv efter EKSEMPELVIS 3-4 år - uanset hvor høj en indtægt man har oparbejdet. Den indtægt man oparbejder bruges eks. som kapital til andre forretningseventyr; ejendomsinvestering, aktier - WHATEVER - hvis du kender lidt til Kiyosakis principper (se evt. min web) så vil du få en større forståelse for at Network Marketing er en af de bedste måder at skabe økonomi som kan investeres videre i andre sammenhænge. MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Dato: 17-06-2007 19:39:24 Forfatter: Martin Tygsen Og det gør man fandme ikke ved at skrive 3-4 år så er du pensioneret og lever lykkeligt, og skal man se på hvordan branchen håndtere det, Så sæt dog for dælen hellere ambitionsniveauet lidt lavere og få en masse tilfredse og en mindre gruppe overlykkelige sælgere under jer, jeg vil væde med det også ville være med til at påvirke hele branchen som en helhed. Martin, netop det du henviser til er taget ud af kontekst - akkurat som min sætning om "pension" er det - af samme grund er det sommetider jeg tænker: "Hvorfor hulen er det jeg bruger tid på at diskutere disse ting" ---- Network Marketing branchen er ikke blot så sort og hvid som du gør den til. Network Marketing er et mix af mange forskellige mennesker, som hver især har deres motiver for at være engageret. Faktisk er der mange flere der eks. arbejder med selskab X eller Y fordi de blot vil tjene en lille ekstra skilling, ligeså vel som der er mange der synes godt om det fællesskab disse selskaber repræsentere og har som kultur. Der er mange der har en drøm - som kan opfyldes - via hårdt arbejde, kontinuitet og ekstrem vedholdenhed. Men drømmen er forskellig fra person til person - nogen vil måske se på palmer, lystyachter og store huse - andre har helt andre ting, der er deres årsag til de arbejder hårdere end alle andre; end de som eks. blot vil tjene lidt ekstra; det ekstra som OVER et år måske betyder råd til en lille ferie eller råd til afdraget på en ny Kia Ceed. Når du møder MIXET af de mange folk indenfor Network Marketing vil du også se et uhyre nuanceret billede af branchen. Her på Amino møder du ikke mixet: Du møder ikke Fru Jensen, som ikke bevæger sig i online fora - du møder heller ikke den unge ambitiøse Frøken Jensen der ikke ser nogen grund til at bruge internettet - du møder heller ikke ret mange - faktisk uhyggeligt få - ledere i branchen, da den udbredte holdning er man ikke har noget ud af at spilde sin tid på at diskutere dit og dat i online fora. Du møder heller ikke de titusindevis af tilfredse kunder - du møder ikke de tusindevis som er registrerede forhandlere - men ikke for at blive rige og køre i Lamborghini - men udelukkende for muligheden for at købe produkter til indkøbspris - og så enten sælge lidt engang imellem eller blot være en del af fællesskabet, som plejes på diverse møder, konferencer og evt. rejser. Debatten i online regi er ofte meget ensidig, læs eks. min kritik af www.kvindeguiden.dk her: http://www.amino.dk/view.asp?topicID=17369 (mage til talentløs kritik). MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Dato: 17-06-2007 19:42:48 Forfatter: Lasse Burholt Dato: 17-06-2007 19:34:30 Forfatter: Anders Christensen [QUOTE] I så fald skal det nok skæres ud i pap hvad der menes med 'pensionere' - I min verden betyder det at trække sig tilbage og ikke arbejde længere... Forskellen på det jeg laver, blandt andet CMS løsninger er at jeg ikke forventer eller stikker andre folk blår i øjenene om at det er noget man kan tjene en livsløn ved at arbejde med i 3-4 år. Nu blander jo noget sammen: Du kan jo netop ikke pr. definition dele dine CMS løsninger på samme vis som vi kan dele vore produkter - via mund til mund - og dermed aflønne de som SNAKKER (læs: markedsføre) dine løsninger i gennem flere led; altså en fætter der fortæller sin bror som nævner for sin kollega at HANS gode ven evt. skal kigge på din løsning. Men korrekt definition på pension er ikke... defineret i min sætning - men når man blot læser sætningen jeg skrev uden det der ligger foran eller det der ligger bagved vil den - som jeg ser - blive misforstået. Hvis du sad sammen med mig - og vi gennemgik de muligheder og det koncept jeg sidder med, vil du forstå sætningen udfra de teoretiske muligheder - men som alle intelligente (ikke for at sætte nogen i bås) forstår - når de ser hele sammenhængen - så er der en mening med sætningen udfra den måde vi aflønnes for vores arbejde. Der er iøvrigt heller ikke nogen der pensionere sig selv efter EKSEMPELVIS 3-4 år - uanset hvor høj en indtægt man har oparbejdet. Den indtægt man oparbejder bruges eks. som kapital til andre forretningseventyr; ejendomsinvestering, aktier - WHATEVER - hvis du kender lidt til Kiyosakis principper (se evt. min web) så vil du få en større forståelse for at Network Marketing er en af de bedste måder at skabe økonomi som kan investeres videre i andre sammenhænge. Hvis du mener at man skal være en del af MLM miljøet for at forstå de udtryk der bruges om andre ting end i resten af verden, så kan jeg godt forstå hvis I har et troværdighedsproblem med omverdenen. - Det er fint at jeg vil forstå det hvis jeg snakker med en god MLM mand om det, men det hjælper ikke på jeres omdømme ude i verden hvis det ikke giver en fornuftig mening uden den lange forkromede forklaring. Hvis man inddirekte bliver beskyldt for at være uintelligent når man stiller spørgsmålstegn ved løfterne om guld og grønne skove viser det jo netop blot at der er et problem omkring visse af de MLM folk der huserer. Kort sagt: Så længe MLM ikke taler samme sprog som resten af Danmark tror jeg ikke I kommer ud af den skygge som blandt andre også brugtvognsforhandlere ligger i. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Det er dog utroligt med dig ![]() Læs lige min kommentar igen: Jeg har jo ikke indirekte kaldt dig uintelligent (og bestemt heller ikke min opfattelse af dig!) - min kommentar om intelligens var i relation til, at man som almindeligt begavet EFTER at have fået en komplet gennemgang af et forretningskoncept godt kan se og vurdere den brede mening med sætningen omkring "pensionsmuligheder". MVH |
Men den er jo åbenbart så indlysende for folk indenfor murene at det ikke kan kommunikeres ud til folket? |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Og her finder du netop en af grundene til at jeres branche har et så dårligt ry. Hvis andre brancher havde samme tankegang, og sagde at man ikke kunne gennemskue den uden at man skulle til 3-4 informationsmøder ( det er vel nødvendigt at få den fra forskellige vinkler i forskellige selskaber? ) Så ville branchen have et mindst ligeså plettet ry. |
Jeg kender nu heller ikke ret mange som dig, Martin - du er til tider hård at danse med (det var positivt ment!)... men når det så er sagt, så synes jeg lige du skal udenfor at trække lidt frisk luft - for mener ingen lunde jeg i Amino regi (og heller ikke udenfor Amino) kan kædes sammen med påstande om at man kan blive voldsom rig på ganske få år --- har du ikke læst mine kommentarer til Anders? --- det er muligt at sætningen var i en afsluttende linie i mit første indlæg - men så har du ikke læst hele kommentaren eller ihvertfald ikke gjort nok for at forstå hvad jeg skrev. Og.. det er også helt ok --- for nu da får man skrevet meget, kommenteret meget - så det er lige med at holde rede på hvad man skriver ... desværre ikke altid at man måske får sig formuleret fuldstændig rigtig ud af det hele ![]() MVH |