Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tolker du virkeligheden???

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi mennesker er noget helt fantastisk. Vores evne til at danne nye ideer, tolke og analysere, er helt unik. Og vi er gode til det. Måske lidt for gode.

Alt vi oplever, danner vi en fortolkning af.

Et klassisk eksempel - pigen, som har været på date med en ny fyr. Han har ikke ringet dagen efter, og hun begynder straks at tænke:

"Hvorfor ringer han ikke?"  Jeg synes daten gik super godt. Han kan måske ikke lide mig. Snakkede jeg måske for meget. Synes han, at jeg er for tyk? Måske er der sket ham noget. Det må han også selv om. Han er alligevel ikke min type.

Her sker der en masse tolkninger og analyser, af hvad der er sket. Og der er blevet brugt en masse unødvendigt energi, som man sagtens kunne have brugt på mange andre ting.

Grunden kunne jo være, at han ikke kan lide en, og ikke siger det lige ud. Men det kan lige så godt være, at han selv venter på et opkald. At han er bange for at virke for frembrusende, og lige venter et par dage. Han har måske ved et uhelt mistet nummeret, eller der kan være 17 andre grunde til, at han ikke ringer.

Sagen er den. Smid tolkningerne væk . Lad være med at analysere grunden. Ringer han ikke. Så er det sådan det er. Og bliv positivt overrasket over at han gør det. Eller man kunne jo selv tage røret, og sige hej:)

Et andet eks. kan være mesteren, som er efter alle de ansatte. Man vil straks tænke sikke et svin. Hvad man ikke ved, er at firmaet er ved at gå konkurs, konen er skredet med en anden og livet er noget lort. Kunne være han har brug for en snak og et klap på skulderen.

Vi kan se på verdenen, på så mange forskellige måder, alt efter hvilke sindsstemninger vi er i.

Prøv at kigge på jeres omgivelser med forskellige øjne:

- Hvad ville en nyankommende lægge mærke til?

- Hvad ville akitekt se?

-Hvad med en ejendomsmægler

ovs.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)