Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er ved en skillevej og har brug for vejledning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er

Jeg er oprindeligt MultiMedieDesigner-uddannet, men har gennem flere års arbejde fokuseret på udvikling og design.

Jeg er i den situation af jeg er projekt/kontraktansat i en virksomhed, nu på tredje omgang. Jeg vil have været ansat der, ved kontraktens udløb, i ca to et halvt år og jeg har pt. et halvt år tilbage.

Da jeg er ansat på kontrakt på tredje omgang kan jeg ikke forlænges yderligere. Jeg har fået at vide at der er 3 udfald:

1. Jeg bliver fastansat

2. Jeg bliver sagt op

3. Jeg fortsætter som freelancer på timebasis (en anden kasse)

Det er ikke fordi de ikke er glade for mig, både min leder og kolleger fortæller mig at de er glade at have mig. Firmaet er inde i en økonomisk svær periode og jeg må indse at mit job som udvikler desværre er et af de første der bliver skåret ned på.

Jeg er træt af at skulle kæmpe for mit eksistensgrundlag i virksomheden. Der er usikkerhed om hvorvidt de hellere vil outsource opgaver end at have mig fast siddende. Jeg er dog 100% sikker på jeg har sparet dem for en masse penge gennem årene i konsulentarbejde og app. udvikling.

Sandsynligheden for at jeg kan fortsætte som freelancer er høj da de, selv har foreslået det, og er glade for de services jeg har givet dem. Hvor meget arbejde der ligger i fremtiden vides ikke, men der burde ligge en OK mængde penge der.

Jeg bor sammen med min kæreste der har fast arbejde og når vi ser sammen på fremtiden så koster de ting vi vil penge. Her er tale om bil, fast ejendom og måske, hvem ved, en familieforøgelse. Disse ting kræver planlægning og ikke mindst en stabil indtægt.

Sandsynligheden for at jeg bliver fastansat (og til en væsentlig højere løn) er desværre meget lille. Men det betyder jo ikke at det alt sammen er forfærdeligt. Jeg har set det som en mulighed for at prøve noget nyt.

Jeg er træt af at se projekter lande på mit bord der er priced til halvdelen af min årsløn med en produktionstid på et par måneder for så at få min... lad os bare sige noget lavere månedlige udbetaling.

Jeg har med andre ord altid ønsket mig at starte mig eget.

Jeg har evnerne og baggrunden til at fortsætte i to retninger, eller begge på samme tid for den sags skyld:

1. webshop – salg

2. Salg af kompetencer - Freelance

Jeg ser ikke at den ene udelukker den anden, men afhængig af metoden så kan det godt kollidere lidt.

Hvis ikke jeg har noget oppe og køre før min kontrakt stopper kan jeg evt. tage et deltidsjob og køre freelance/webshop ved siden af. Dette burde som minimum sørge for at jeg har et stabilt flow af penge samt har mulighed for at trække både i den ene og den anden retning.

Jeg har ingen lån (skal dog til at tage et lille billån) og en mindre opsparing jeg kan trække på.

Tanken om at gå selvstændig skræmmer mig dog, men jeg bilder mig ind at det er en god ting. Det gør at jeg ikke bare springer ud i det med øjnene lukkede.

Jeg optimist, men ikke blind.

Jeg er forholdsvis nem vedr. interesseområder, der er ikke mange områder som jeg ikke kan se mig selv sælge ind til. Det skulle lige være fødevarer. Hvis der er noget der interesserer mig er det penge i pungen så jeg kan udleve mine og min kærestes drømme og være med til at forsørge min familie.

Hvis jeg ender ud med en kone, fast ejendom og en god indtægt så er jeg tilfreds. Jeg er med andre ord ikke nødvendigvis ude efter at lave det nye Facebook eller Google.

Mine kompetencer ligger inden for udvikling, konceptudvikling og konsulentbistand inden for web/web-apps. Inden for salg har jeg fået at vide af min familie jeg kan sælge sand i Sahara, men det er nok ikke det bedste at basere en virksomhed på.

Jeg mener jeg har nogle gode rammer for at starte noget op. Jeg har en kontrakt der løber et halvt år endnu, med mulighed for freelance efterfølgende. Min kæreste har job og kan, til nøds, dække i en måned eller to hvis det går ekstra sløjt. Jeg har pt. ingen gæld og en lille opsparing.

StarMit spørgsmål til jer, er at hvis i skulle give nogle gode råd vedr. min arbejdssituation og fremtid, hvad skulle dette så være?

StarNogle gode råd mht. freelance eller valg af webshop kategori

StarDet virker for mig en anelse uoverskueligt at find en indgangsvinkel; Skal man have en lager eller dropshipping?... alternativer?

Jeg har intet imod at lægge timer i, hvis jeg føler det (vil) give(r) afkast!

Tak fordi du har læst det hele.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:04

Jeg ville prøve at starte mit eget sammen med en der har kompetencer i så kan bruge sammen - åben jeres eget og prøv det af hvis økonomien kan klare det, ellers er man jo tvunget til at arbejde for andre indtil man kan bryde ud.

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:01

Thomas Rosefalk:
Jeg fortsætter som freelancer på timebasis (en anden kasse)

Gaa igang.

Men der er mange optioner for virksomhedsorganisation.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)