Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre personligt indkøbte materialer til ny virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil til at starte op med en lille produktionsvirksomhed med skindtasker/punge/tøj. Jeg har en frygtelig masse skind, værktøj, stof osv. liggende herhjemme, som jeg har købt de sidste år. Jeg har ikke bon'er/kvitteringer på det hele. Hvordan kan jeg overføre det til virksomheden? Hvordan skal det bogføres? 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:33

Hej luise,

Jeg villle niok vurdere markedsværdien/indkøbsværdien og så få det ind i din virksomhed ved at bogføre det som privat indskudt!

Altså:

Debit varelager og Kredit konto for privat indskudt

Konto privat indskudt er en status konto i passivsiden under egenkapital her kan du oprette, hvis den ikke er der en konto for privat indsat og privat hævet.

ok?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 19. Jul 12
Skrevet kl. 10:42

Super. Tak for hurtig svar!! Smile

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 11:07

Hej louise,

luise7:
Super. Tak for hurtig svar!! Smile

Du er velkommen - Hvilket system bogfører du i?

mvh john sommer

Tilmeldt 19. Jul 12
Skrevet kl. 11:23

Så langt er jeg ikke kommet endnu Big Smile Jeg er så heldig at have en økonomichef som mor, og hun går på pension næste år, så hun skal stå for al min økonomi. Jeg har dog selv et godt indblik i det via uddannelse og kurser, men indimellem dukker der nogle småting op, som jeg ikke er helt sikker på, og jeg er typen der gerne vil have styr på alt, på godt og ondt Wink Kan du foreslå et godt system? Jeg starter med en lille hobbyvirksomhed, som forhåbentlig vokser sig til noget fuldtids..

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 11:37

Hej luise,

luise7:
Jeg er så heldig at have en økonomichef som mor,

Ja så er du da godt kørende der må siges hun har sikkert også kendskab til de mange systemer der udbydes. Men forud for valg er det jo vigtigt at gøre sig klart hvad det skal kunne og hvad dit behov det er  - det lyder jo noget anspændt men - systemer der er til at udbygge er jo svaret derpå og jeg har pt. WinFinans Small Business kørende og anvender heri lagerstyring, fakturering, bogføring, kreditor og debitorstyring.

Et godt brugervenligt program - og nej jeg er ikke sælger deraf, men kan hjælpe dig igang med brugen deraf da jeg bla. med dette system udføre bogføring for egen kunder!

Du skriver hobbyvirksomhed vil du løfte sløret for hvad det er ?

Held og lykke med din forretning!

mvh john sommer

Tilmeldt 19. Jul 12
Skrevet kl. 12:04

Jeg er uddannet Beklædningsdesigner med fokus på skrædderi, konstruktion og tilretning, men der er ikke de store jobmuligheder inden for området, og heller ikke et godt marked for en selvstændig virksomhed. Så jeg begyndte at lege lidt med skind, og jeg har fået kontakt til et lille værksted, som skærer skind for et af de større danske skindmærker, hvor jeg kan købe gode rester til billige penge. Derudover køber jeg også hele skind i udlandet.

Jeg syer tasker, punge og andre små skindprodukter, f. eks. smykker, samt en smule tøj. Jeg har kontakt til nogle forretninger, som er interesseret i at sælge mine produkter. Jeg har en baggrund inden for detail, og skal selv fungere som sælger.

Jeg har været på 4 ugers intensivt iværksætterkursus i efteråret '11, og så har jeg diverse AMU-kurser inden for økonomi, plus en Handelsskoleeksamen. Ud over min mors økonomikundskaber har jeg en veninde, som arbejder med pr og kommunikation, samt 2 venner som er grafikere. Så jeg har helt klart et godt udgangspunkt for at komme i gang. Jeg er dog pt. på dagpenge, og håber på at jeg snart kan få mig et deltidsjob, så jeg har indkomst til de faste udgifter, og så kan starte virksomheden op ved siden af.. 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 12:19

Hej louise,

Ja sådan skal det lyde - det er godt gået - og det ser ud til at du har tanker om både produktion produkter samt afsætningen!

Skøøøønt at læse om - du ved sikker godt at du godt kan drive din egen virksomhed selv om du er på dagpenge ikk?

Ville sended dig en mail men kan ikke - har du en mail adresse så kan vi fortsætte den vej! Man kan ikke sende dig en PM (privat mail) her via Amino det skal man jo selv give lov til!  Yes

All the best john s.

mvh john sommer

Tilmeldt 19. Jul 12
Skrevet kl. 13:08

Jeg har sendt dig en privat besked. Går ud fra, at du kan skrive tilbage ad den vej??

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 13:37

luise7:
eg har sendt dig en privat besked.

ja tak det er gjort!

mvh john sommer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)