Hej alle aminoer I forbindelse med et tidligere indlæg her på amino, blev jeg inspireret lidt og fik en videre ide til opstart af en lille forretning. Ideen går i hovedtræk ud på, at importere forskellige ting, som studerende har brug for i forbindelse med studiestart fra eksempelvis Kina, også sælge den med en vis fortjeneste. Jeg har kort undersøgt enkelte produkter, som kan erhverves for ca 40 % af, hvad de billigste af lignende produkter sælges for i DK. Jeg er dog i tvivl om, at det er tilladt at videresælge alle produkter eller om nogle produkter kan kræve accept fra oprindelige producent. Nogen der kender reglerne herfor eller kan henvise til nogen, som har forstand herpå? |
Du bliver nødt til at være mere specifik. Alle originale produkter har du som hovedregel(!) ret til at videresælge. Du skal også være opmærksom på at importerer du fra Kina ind i EU, hæfter du efter produktansvarsdirektivet som producent.
40 % lyder af en for svag margin, toldtakster på de fleste forbrugsvarer er 6-13 %, og så moms.