Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HA - Civil Økonom. Hvem gider at ansætte dem?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 21. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation, at jeg bliver færdig som HA fra Roskilde Universitet (RUC) til december. Det skal siges at jeg er tidligere uddannet markedsføringsøkonom og derfor også har en række kompetencer indenfor marketing. Jeg har ikke meget erhvervserfaring udover lidt telesalg. Jeg har ikke følt at hverken Niels Brock eller RUC har været særligt behjælpelige med vejledning på arbejdsmarkedet efter endt uddannelse, derfor spørger jeg alle jer kloge aminoer om hjælp. 

På UG.dk kan man læse om disse ting, men syntes at det virker meget uhåndgribeligt. Der nævnes blot at man kan varetage administrative funktioner i virksomheder. Jeg vil gerne hører nogle mere konkrete stillinger (Manager, koordinator, etc.).  

Jeg kunne godt tænkte mig at vide hvilke stillinger der ligesom bliver lagt mest op til man varetager efter uddannelsen HA?

Samtidig hvilke stillinger som der ville være en realistisk chance for at kunne få, hvis man gik ind på jobindex nu? Er godt klar over at der er begrænsninger især i denne tid. 

Hvis ovennævnte er flere end 1, hvilken stilling, kunne man så forestille sig gav flest penge i kassen? :D.

Tusind tak for hjælpen. Fortsæt det gode arbejde derude.

Med mange hilsner Joachim Elmegaard 

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med teoretiske uddannelser som HA, Candmerc ... er at du lærer en masse teori, og først efterfølgende skal lære at anvende det. Oftest fortæller skolerne at de uddanner ledere, og virksomhederne ser picoliner, assistenter, entry level ansatte. Du ved formodentligt at de fleste læser direkte videre, selvom jeg personligt mener at en HAer med to års erfaring er  bedre end en Candmerc mod nul erfaring. Du nævner ikke hvilken retning du har taget og det har selvfølgelig betydning om du satser på udenrigshandel eller revision.

Din uddannelse egner sig til 80% af erhvervslivet, men din fokus på hvor pengene er vil ikke blive vel modtaget. Som nyuddannet i dagens marked skal du lave kanvas - ikke søge på opslåede stillinger.

Telemarketing/analyser er iøvrigt en god indgangsvinkel.

Fra København S
Tilmeldt 21. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige og grundige svar. 

Okay, jeg kan godt se hvad du mener, jeg havde lidt samme fornemmelse.

Jeg er uddannet markedsføringsøkonom og har herefter taget et merit forløb på RUC, som jo er af den mere brede samfundsvidenskabelige karakter. Med dette mener jeg, at der også har været fokus på fag som politologi og sociologi. Nogle ville måske kalde den light udgaven af CBS HA-almen.

Ja okay, erfaring er vigtigt. Jo, overvejer også selv at læse videre, men ville helst i arbejde, hvis dette er muligt. Det med pengene var egentlig bare ment som et lille side spørgsmål og ikke noget afgørende.

Nu siger du at man skal lave canvas og ikke søge på opslåede stillinger. Mener du at man skal sende uopfordrede ansøgninger rundt?

Telemarkering analyser?

Hvad ville du foreslå jeg gjorde i forhold til min kommende jobsøgning?

 

Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

HA Civil Økonom - Hvem kan undvære en??

Har du slet ingen idé om hvilken branche du gerne vil arbejde videre med? Kan forstå du har bevæget dig lidt væk fra marketing.

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Fra København S
Tilmeldt 21. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det tænker jeg også let, men det er sværere end som så. 

Jo, det er en masse brancher. Jeg ved bare at jobmarkedet er presset i øjeblikket og jeg har ikke de store krav til hvilken branche det skal være.

Så ville hører om der var nogen åbninger for folk med denne uddannelse. Eksempelvis brancher, hvor man nemmere kom ind.

Også gerne hvordan man ligesom kom ind i en branche. For har på fornemmelsen at hvis jeg klikker ind på jobindex.dk og søger uden den store erfaring er mine chancer = 0%. Uden at vide det med sikkerhed. 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kun et svar: Hvad vil du og bliv god til det. Et det iværksætter elle funktionær. Men går du efter et fast job er HA kun en del af vejen uanset hvad der siges. Kig bare få år frem så øges konkurrencen yderligere og jo bedre du teoretisk er jo bedre jobs og løn. MEN du skal forstå at koble det til praksis. Så overvej en cand. merc. Og vis derefter potentielle arbejdsgivere at du kan og vil. Det er op til dig, men lad dig ikke styre af hvad jobindex viser lige nu.

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover: så er det ikke Niels Brock elle Ruc der har ansvar for at hjælpe med din jobfremtid. Det er kun dig alene der har ansvaret :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)