Hej Martin Jeg tror ikke, jeg på noget tidspunkt har skrevet, at jeg blev irriteret over hyggesnakken i går. Det blev jeg ikke. Jeg blev faktisk slet ikke irriteret. Du havde jo klart meldt ud, at det var en test, så det var det jeg tog det for, og det jeg forholder mig til. På et tidspunkt brugte du meget tid på at forklare om din påklædning, hvilket var på nippet til at blive langtrukket, men så havde du en fantastisk pointe bagefter med, at man kan bruge sin påklædning til at skille sig ud og få opmærksomhed. (Hvilket fx Christian Stadil i sin tid brugte helt fantastisk og måske var det blandt andet det, der hjalp ham til at rejse Hummel igen.) Jeg har en faglighed indenfor formidling. Det betyder, at jeg ved hvad skarp vinkling gør for indholdet. Og om det er nørdet fagsnak eller vittigheder er i og for sig ligegyldigt. Skarp vinkling gør alle former for formidling bedre. Jeg ved ikke, hvem der finder vejen til eller hvordan fremtidens tv bliver. Men jeg tror egentlig også, jeg er ligeglad i denne sammenhæng. Jeg synes, der mangler kvalitetsudsendelser om iværksætteri i dagens mediebillede i Danmark. Det er det, jeg håber, Amino TV kan give os... Og om det bliver på fremtidens måde er for mig underordnet. For mig og min 14-årige søn er nutidens tv i højere grad på YouTube end i tossekassen. Jeg ser primært (skarpvinklede) tutorials, der hjælper mig til at løse specifikke problemer eller udsendelser, der koncentrerer sig om et emne, der har min interesse, - og så kan jeg godt se 10 udsendelser i træk om det samme emne. Sønnen finder blandt andet underholdende commentaries om de spil, han spiller eller andre underholdende udsendelser lavet af komikere. Det er hans interesse. På den måde er Amino helt i tråd med det, der er nutidens tv for mig. Mht Kai fra Goats Island har jeg endnu ikke set den. Jeg har ellers set en del af dine interview-udsendelser, men jeg må indrømme, at jeg synes, at de er lidt for lange, og der er lidt for meget tomgang mellem guldkornene. Så derfor bliver min TV-tid efterhånden brugt på andre udsendelser. |
Jeg er helt enig i at en skarp vinkling ofte er en god ting, men jeg syntes ofte at det bliver brugt til at journalisten får sin egen mening frem, ved at afbryde den interviewede og det er synd.
Vi vil lave mange former for udsendelser og prøve mange ting af. Vi vil helt sikkert lave nogle kortere skarpe ting, men også give tid til fordybelse. I mine rejseinterviews er jeg enig i at man tit kunne stoppe personen og komme videre, men tanken er at udsendelserne primært skal bruges af folk der vil lave virksomhed i udlandet og så tror jeg helt ærligt at man vil have alt med..
Men tak for dine god inputs, som giver noget at tænke over.
Martin