Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så var Thorborg live på video igen

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Martin,

super fedt at i har fået det op at køre så hurtigt, dine fremtidsvisioner for studiet med gæster fra amino som både publikum og paneldeltagere lyder ret seriøst og meget spændende at følge med i :)

Kvaliteten synes jeg var fremragende uden det var professionelt tv-studie - kun 2 gange lagde jeg mærke til at lyden droppede i et sekund eller to, mikrofonen gjorde jobbet godt, klart og tydeligt.

Ros til Martin og Kontroltårnet :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29

Det var en fornøjelse lige at bruge en times tid på at følge med i det. Det lyder rigtigt fedt det koncept med at lave live-udsendelser i hverdagene.

Lyder og billedet var rigtig godt. Jeg oplevede at lyden 'droppede' ud af det et par gange, men det er ikke noget at græde over. Det var en fin oplevelse!

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 21:46

Tak for din hjælp, Mark.

Når jeg følger din vejlledning kan jeg rigtignok se nogle af de spørgsmål, der kom ind, men mine er ikke blandt dem. Hvorfor forstår jeg imidlertid ikke helt. Jeg brugte nemlig '#amino' i mine tweet.

Fx skrev jeg:
Har I overvejet at lave en feature ala på Amino, som kan være en starthjælp til nye iværksættere?

Nå, men jeg må eksperimentere lidt mere. Principielt er jeg dog ikke meget for, at jeg skal tvinges til at være medlem af Twitter for at deltage i en debat på Amino. Som Plusmedlem burde jeg have adgang til en debat på Amino uden at skulle melde mig ind et sted mere.

(Jeg har samme holdning til Facebook, som en statsinstitution som fx DR forsyner med indhold. Det synes jeg altså ikke er fedt.)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:02

Brita Starcke:

Når jeg følger din vejlledning kan jeg rigtignok se nogle af de spørgsmål, der kom ind, men mine er ikke blandt dem. Hvorfor forstår jeg imidlertid ikke helt. Jeg brugte nemlig '#amino' i mine tweet.

Jeg kan altså fint se dem, men twitter fungere sådan at alle kan bruge alt efter hashtagget, dvs. du kan skrive et indlæg og f.eks. bruge #dkpol (Bruges til Dansk politik) og der er en masse der bruger #amino fordi amino er betyder så meget mere end bare amino.dk. Derfor så forsvinder alle vores indlæg i blandt andet det andet, så du skal langt ned i listen for at finde dine spørgsmål, mine ligger også dernede, men de er der. De sidste to er også fundet:

Brita Starcke:

Nå, men jeg må eksperimentere lidt mere. Principielt er jeg dog ikke meget for, at jeg skal tvinges til at være medlem af Twitter for at deltage i en debat på Amino. Som Plusmedlem burde jeg have adgang til en debat på Amino uden at skulle melde mig ind et sted mere.

(Jeg har samme holdning til Facebook, som en statsinstitution som fx DR forsyner med indhold. Det synes jeg altså ikke er fedt.)

Nu sagde Martin både idag og igår, at det stadig bare er lidt test. Så lad os lige vente, og se hvordan det hele ender ;) 

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 22:17

Endnu engang tak, Mark.
Så virkede det åbenbart. Det var jo super...

Jeg skrev det om Twitter, fordi det blev nævnt i indslaget, at Amino gerne ville have feedback. Mange andre har skrevet om lyden osv. Som journalist ser jeg måske mere på, om konceptet holder og kan skæres skarpere. (Det kan det i øvrigt) Og som designer synes jeg, omgivelserne var lidt for mørke. De signalerede lidt mere filmanmeldelse end iværksætteri, synes jeg. Men jeg hylder Martins ånd om at det er vigtigere at få tingene gjort, fremfor at alting er perfekt, så på den baggrund kan jeg tilgive meget. :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:27

Nu testede vi som nævnt lidt teknik i dag, så formen er vi ikke begyndt at lege med i dag, men en ting er sikkert, vi kigger ikke et sekund på hvordan DR og rigtige journalister gør tingene, da vi ikke vil begrænses af hvordan man altid har gjort. Det vi ser i dag fra de etablerede medier, er et levn fra fortiden, hvor man var begrænset af tid, teknik og meget andet. Så vi kommer til at lave en masse skrammel, indtil vi finder den måde vi vil gøre tingene på. Men en ting er sikkert og det er at indholdet bliver spændende for folk der interesserer sig for emnet.
Tak for jeres gode kommentarer som jeg følger intenst med i!

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mht. Twitter, så er det en måde at markedsføre os på. Vi gør det gratis for alle, prisen er at man, hvis man vil stille spørgsmål, må hjælpe os med at få folk til at følge med i det vi laver.
Så jeg tvivler på at vi dropper Twitter, da det giver masser af seere.

De bedste hilsner

Martin

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 06:32

Hej Martin

Tak fordi du forholder dig til min kritik.

Jeg synes bare det er skønt, at I eksperimenterer med formen. Lige det med tiden skal I måske bare huske på også er en faktor for jeres seere. Hvis I gerne vil øsle med tiden, kan I måske inddele jeres indslag med små undertitler, så de af jeres seere, der ikke har så lang tid, kan nøjes med at se de dele af udsendelsen, som de har lyst til. (Altså i de udgaver, der kommer til at ligge på hjemmesiden)

Du lyder lidt hård overfor de etablerede medier, men samtidig sagde du i indslaget i går, at I vil være 'P1 for iværksættere'. Personligt elsker jeg P1, og det jeg synes, P1 er så gode til, og som jeg ville ønske I et par sekunder kiggede på og blev inspirerede af, er P1s evne til at gå i dybden med et lille område. På den måde kommer der ny viden og nye vinkler til lytterne/seerne. Jeg er alt andet end naturinteresseret, og jeg er heller ikke særlig optaget af religion, men når jeg fx hører Natursyn eller Mennesker og tro på P1, hvor de går i dybden med en eller anden billes fordøjelsessystem eller en moderne salmedigters arbejde med en enkelt salme, kan jeg blive fanget helt ind... Og af og til kan en billes fordøjelsessystem faktisk pludselig inspirere mig til at løse et eller andet problem i min virksomhed!

Det ville være fedt, om I kom ligeså dybt med emner inden for iværksætteri. Og gør I det, er jeg i øvrigt revnende ligeglad med, om I står på hovedet nøgne imens, eller hvad I ny finder ud af at eksperimentere jer frem til. For mig er det indholdet og de guldkorn, jeg kan bruge i min egen virksomhed, som jeg vil se programmerne for. Men personligt orker jeg ikke bruge flere timer på ævl for fem minutters reelt indhold.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:13

Hej Brita

Som nævnt, så var gårsdagens "indslag" blot en test på vores setup og derfor ikke på nogen som helt måde fokuseret på andet. Men når det er sagt, kan jeg love dig for at mange elsker den slags hygge/vidensdeling. Så mens du sidder og bliver irriteret over at kun noget er for dig, sidder der andre og ser på med øjne så store som thekopper. Så det vi lavede i går, vil der også blive en del af. Vi vil så typisk fokusere indsatsen på et givent emne, så det bliver mere skarpts og relevant for målgruppen.

Mht. de bestående medier, så er jeg måske hård, men hvis du starter med at lade som om du har de samme udfordringer som de havde, med tid, meget bred målgruppe etc. så kommer der ingen innovation overhovedet. Du tror vel ikke det er de bestående medier der finder vejen til den måde vi skal lave "tv" i fremtiden?

Nej det er os små der ikke skal please en målgruppe vi i forvejen har, ikke er underlagt alle mulige tåbelige gamle bestyrelser og ledere, ikke er begrænset i vores tankegang med hvad vi altid har gjort osv.

Derfor kommer vi til at slå mange skæverter, for kun på den måde kan vi lave noget nyt og spændende.

Hvis du vil se fordybelse, kan du gå igang med at se mine interviews fra danske iværksættere i udlandet. Om det er din smag eller ej ved jeg ikke, men der ser du et andet menneske komme til orde i 1-2 timer og den slags ville du aldrig se på traditionelle tv-stationer.
Se f.eks. udsendelsen med Kai fra Goats Island og lad mig vide hvad du mener.

De bedste hilsner

Martin

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 07:30

Har altså tilladt mig at rette overskriften til "Så var Thorborg live på video igen"

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)