Hej Jeg har lavet følgende udkast til en samarbejdsaftale med en leverandør til et af mine kommende firmaer Sks - nogen kommentarer? Samarbejdsaftale mellem X og Sks Varerne kan tages af webshoppen med en uges varsel fra begge parter. Sks har altid ret til at afvise et xxx, hvis det ikke lever op til kvaliteten eller konceptet for Sks. X betaler selv porto for forsendelse til Sks. Er et af X’ xxx til salg på Sks, må det ikke være udstillet eller til salg andre steder. X sætter prisen for xxx og forpligter sig til ved forespørgsel fra 3. part at opgive samme pris som er anført på Sks. X forpligter sig til at lave en beskrivelse af hvert enkelt xxx på dansk og engelsk, indeholdende følgende oplysninger: hvilken type xxx er det, hvilke materialer er brugt, er xxx allergivenligt eller ej, længden på xxx, størrelsen . Ved xxx skal det oplyses at det er et sæt. Sks markedsfører, driver og vedligeholder webshoppen uden udgifter for X. Sks tager billeder af xxx til webshoppen så xxx præsenterer sig pænt indenfor webshoppens layout. Sks sørger for forsendelse af varer til kunder uden udgifter for X. Mellem X og Sks gælder købelovens regler for reklamation og garanti. Sks afregner med X kvartalsvis bagud. Første gang d. 30. september 2007. X oplyser et gyldigt kontonummer og Sks sætter indtægten ind på denne konto og sender en oversigt over solgte varer. X er selv ansvarlig for eventuelle indberetninger af indtægt til SKAT. Sks modtager 30% af salgsprisen eks. moms pr. xxx til dækning af ovenstående udgifter, dog undtaget forsendelse mellem X og Sks, samt mellem kunder og Sks. Aftalen kan opsiges med 3 måneders skriftligt varsel fra en af partnerne. Det skal måske siges at X er studerende og ikke vil lave varer for de helt store summer. Belært at tidligere erfaringer vil jeg dog ikke risikere noget. Mht reklamation, så kan jeg ikke reparere X''s ting, men jeg vil ikke være ansvarlig for reklamationer uden at kunne regne med at X skal ordne tingene, derfor er formuleringerne som de er. På forhånd tusind tak for hjælpen :) Mette |
Hej Mette,
Har lige et par kommentare. Følgende tror jeg direkte er ulovligt: X sætter prisen for xxx og forpligter sig til ved forespørgsel fra 3. part at opgive samme pris som er anført på Sks. At nogen af de store mærkevare gør det, er så noget andet, men det er ikke nedskrevet nogen steder. Du må få gjort det klart overfor din samarbejdspartner at de mister leverance hvis de sælger for billigt. Hvad hvis der kampagne på -10% på alle vare i shoppen - hvad vil du gøre i sådan en sitituation
Har lige et par kommentare. Følgende tror jeg direkte er ulovligt: X sætter prisen for xxx og forpligter sig til ved forespørgsel fra 3. part at opgive samme pris som er anført på Sks.
Og så ville jeg aldrig indgå en aftale hvor du med en uges varsel kan bede og at få fjernet varene. Det virker helt vildt i min øjne, hvis der laves en ordentligt arbejde med markedsføring osv. så er det vel ikke helt fair at du kan få fjernet det med 7 dages varsel. Hvad så med leveret vare? Kan de sendes retur.
Det var bare lige lidt kort...
Det var bare lige lidt kort...