Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdsaftale

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg har lavet følgende udkast til en samarbejdsaftale med en leverandør til et af mine kommende firmaer Sks - nogen kommentarer?

 

Samarbejdsaftale mellem X og Sks

 X laver xxx i det omfang hun selv kan overkomme og bestemmer selv udformningen af xxx. Der er ingen øvre eller nedre begrænsning på hvor mange xxx X kan have liggende på webshoppen. 


Varerne kan tages af webshoppen med en uges varsel fra begge parter. 


Sks har altid ret til at afvise et xxx, hvis det ikke lever op til kvaliteten eller konceptet for Sks. 


X betaler selv porto for forsendelse til Sks. 


Er et af X’ xxx til salg på Sks, må det ikke være udstillet eller til salg andre steder. 


X sætter prisen for xxx og forpligter sig til ved forespørgsel fra 3. part at opgive samme pris som er anført på Sks. 


X forpligter sig til at lave en beskrivelse af hvert enkelt xxx på dansk og engelsk, indeholdende følgende oplysninger: hvilken type xxx er det, hvilke materialer er brugt, er xxx allergivenligt eller ej, længden på xxx, størrelsen . Ved xxx skal det oplyses at det er et sæt.


Sks markedsfører, driver og vedligeholder webshoppen uden udgifter for X. 


Sks tager billeder af xxx til webshoppen så xxx præsenterer sig pænt indenfor webshoppens layout. 


Sks sørger for forsendelse af varer til kunder uden udgifter for X. 


Mellem X og Sks gælder købelovens regler for reklamation og garanti. 


Sks afregner med X kvartalsvis bagud. Første gang d. 30. september 2007.


X oplyser et gyldigt kontonummer og Sks sætter indtægten ind på denne konto og sender en oversigt over solgte varer.


X er selv ansvarlig for eventuelle indberetninger af indtægt til SKAT. 


Sks modtager 30% af salgsprisen eks. moms pr. xxx til dækning af ovenstående udgifter, dog undtaget forsendelse mellem X og Sks, samt mellem kunder og Sks. 


Aftalen kan opsiges med 3 måneders skriftligt varsel fra en af partnerne.

 

Det skal måske siges at X er studerende og ikke vil lave varer for de helt store summer. Belært at tidligere erfaringer vil jeg dog ikke risikere noget. Mht reklamation, så kan jeg ikke reparere X''s ting, men jeg vil ikke være ansvarlig for reklamationer uden at kunne regne med at X skal ordne tingene, derfor er formuleringerne som de er.
 

På forhånd tusind tak for hjælpen :)

 

Mette


Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette,

Har lige et par kommentare. Følgende tror jeg direkte er ulovligt: X sætter prisen for xxx og forpligter sig til ved forespørgsel fra 3. part at opgive samme pris som er anført på Sks. At nogen af de store mærkevare gør det, er så noget andet, men det er ikke nedskrevet nogen steder. Du må få gjort det klart overfor din samarbejdspartner at de mister leverance hvis de sælger for billigt. Hvad hvis der kampagne på -10% på alle vare i shoppen - hvad vil du gøre i sådan en sitituation


Og så ville jeg aldrig indgå en aftale hvor du med en uges varsel kan bede og at få fjernet varene. Det virker helt vildt i min øjne, hvis der laves en ordentligt arbejde med markedsføring osv. så er det vel ikke helt fair at du kan få fjernet det med 7 dages varsel. Hvad så med leveret vare? Kan de sendes retur.

Det var bare lige lidt kort...


Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-06-2007 09:50:12 Forfatter: cygnet
Hej Mette,

Har lige et par kommentare. Følgende tror jeg direkte er ulovligt: X sætter prisen for xxx og forpligter sig til ved forespørgsel fra 3. part at opgive samme pris som er anført på Sks. At nogen af de store mærkevare gør det, er så noget andet, men det er ikke nedskrevet nogen steder. Du må få gjort det klart overfor din samarbejdspartner at de mister leverance hvis de sælger for billigt. Hvad hvis der kampagne på -10% på alle vare i shoppen - hvad vil du gøre i sådan en sitituation
Ah ja - god pointe, må lige undersøge lovligheden. Men vi har ingen rabatter og bonusfis, til gengæld får du varerne til nettopris ;)



Og så ville jeg aldrig indgå en aftale hvor du med en uges varsel kan bede og at få fjernet varene. Det virker helt vildt i min øjne, hvis der laves en ordentligt arbejde med markedsføring osv. så er det vel ikke helt fair at du kan få fjernet det med 7 dages varsel. Hvad så med leveret vare? Kan de sendes retur.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener her, men jeg vil da have indføjet at jeg må bruge billeder af varerne i markedsføringen - og måske skal hun donere noget til en månedlig konkurrence?


 

Mange tak :)

 

Mette

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tror det Kristian mener, er at sælger kan stå i en uheldig situation, hvis sælger har brugt mange penge og/eller tid på at markedsføre produktet, og at leverandøren så kan sige, at produktet skal fjernes fra webshoppen inden 7 dage. På den måde er alt markedsføringen jo spildt...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok :)

 

I så fald kan jeg tage det roligt, for varerne bliver ikke seperat markedsført - ikke på den måde man ville markedsføre f.eks. en specialbygget bil.

 

Mange hilsner

 

Mette

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)