Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rengøring og underentrepenører ?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en god kammerat som har startet en lille rengøringsvirksomhed. Han har fået kontakt til et par større firmaer som muligvis gerne vil have ham som underentrepenør til diverse rengøringsopgaver. Der er tale om almindelig virksomhedsrengøring, rengøring efter håndværkere, trappevask for boligselskaber mv. 

Men han er i tvivl om hvor meget han skal kræve i betaling, altså hvor meget han skal fakturere firmaerne før det er en god forretning. Han har ikke de store udgifter andet end at han bruger sin tid - men jeg har nu alligevel rådet ham til ikke at sætte prisen for billigt, da der jo alligevel er en del udgifter forbundet med at have et firma.

Er der nogen med erfaring inden for dette som kan rådgive om hvilket prisniveau man bevæger sig inden for i denne branche ???

Mvh. René

Tilmeldt 28. Mar 07
Skrevet kl. 20:40
Hej,

hermed mit bidrag: en fornuftig time pris er dkr. 280 +moms for rengøring af 200 kvm i timen.

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 22:17
200 kvadratmeter ? Det er jo så lige om man kan nå så meget på en time...

Men tusinde tak for inputtet !

Mvh. René

Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 00:10
Hej

Nu kan jeg heller ikke styre min nysgerrighed længere.....Jeg har faktisk også selv tit tænkt på hvad timeløn kunne være for "rengøring."

Det kunne måske være lidt interessant at regne lidt på hvad f.esk ISS tjener på at have en rengøringsassist til gøre rent på en virksomhed. ISS betaler vel assistenten en fast timeløn, som jeg tror ligger på 100 kr og så betaler de vel pension og feriepenge oven i.

NB: Det vil glæde mig høre hvis nogen her har lidt viden indenfor rengøringsbrancen...Hvordan finder man f.esk  kontrakter osv

Tak på forhånden

Sådaaaaan

Tilmeldt 5. Dec 06
Skrevet kl. 11:26
Hej Imran

Det er ikke for at være uvenlig, men jeg tillader mig lige at stjæle min tråd tilbage - så jeg måske kan få svar på mit eget spørgsmål før andres spørgsmål om løn og feriepenge til rengøringsassistenter.

Jeg kan i den forbindelse henvise dig til eventuelt at oprette din egen tråd. Tak !

Mvh. René

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 11:30
Hej.

Jeg lavede engang for 7 år siden håndværker rengøring på byggepladser, både i bygninger og skurvogne samt udenoms arealer.

Jeg tog 230 + moms i timen. Jeg fik stillet en bil til rådighed samt alle materialer og maskiner. (det var i københavns området)

Jeg tror ikke at man skal sætte prisen ud fra hvor mange udgifter man hara men hvad man kan lave på hvor meget tid, og om man kan lave tingene ordentligt.

Rene B: Din ven kunne ringe rundt og hører andre firmaer hvad de tager. (anonymt) Han skal jo også regne med at han måske skal have bil/biler der skal kører, og han skal betale sin løn, skat ect.

Dan jeg havde ansatte regnede jeg med f.eks 120 kr i timen + 42% i sociale omkostninger. Derefter lagde jeg det jeg skulle tjene oven i. (Man skal jo have noget nyt grej på et tidspunkt).

Så han skal ikke sætte prisen for billigt bare fordi at det er et stort firma og fordi at han kan få meget arbejde hos dem.

Det var lidt fra mig.

MSB
Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 11:40
Hej Rene B

Jamen det må du undskyld, troet ellers du også kunne være intresseret i at vide noget om de spørgsmål jeg stillet...Men pyt Jeg beklager igen at jeg bare hopet ind i din tråd!!!!!!!

Sådaaaaan

Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 02:18
Jeg har lige set denne annonce på ofir.dk

Underleverandører til rengøring

Everyday Super Service

Everyday Super Service søger underleverandører til rengøring

Top prof. rengøringsfirma søges til mindre og større ad. hoc rengøringsopgaver i hele stor kbh.

Jeg forventer i er 1-5 mand ansat

I har flere års erhvervsrengøring bag jer.

I har alle ren straffe attest.

Timeløn : 150 - 170 kr.

Hvis ovenstående har vakt jeres interesse bedes i kontakte Rune Jensen Tlf. 28871710 Eller mail : superservice@e2s.dk

Sådaaaaan

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 09:55
Han skal sætte prisen lige præcis så højt at han får kontrakten.
Pas på med at bygge priser op nedefra. Det handler jo om at optimere profitten. Tænk på hvad kunden evner at betale, og læg så niveauet der hvor i antager at folk vil købe ydelsen.

Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 12:05
Hej igen..

Hvordan i alverden kan et rengøringsfirma overleve ved at tag Timeløn : 150 - 170 kr. + moms ?

Sådaaaaan

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)