Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Profilen på en virksomhed som ikke går konkurs i 2012 - Tip der giver dig 5 gange bedre vinderchancer

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår slet ik din logik. Er du klar over, hvor store investeringer det kræver, for at starte et firma indenfor råstofudvending? 

At starte et firma op ud fra nogle statistikker, det er bare dømt til at gå galt. Især når statistikkerne er så upræcise og ubegrundede, som dem du henviser til... I følge din logik, så er der aldrig nogen mere, som skal starte som selvstændig håndværker, fordi der er mange konkurser indenfor faget. 

Og at kalde folk som åbner cafeer, webdesignerbix mm for wannabes, det sætter jo et "højt" niveauet i denne debat. 

kaffedrikker:

Så hvis du vil have gode overlevelseschancer så er branchevalg  et vigtigt kriterium åbenbart at man er 10 mand til at starte på  - de vil klare sig langt bedre end 50 enkeltmandsvirksomheder. Slå dig sammen med andre og del de dyre grundomkostninger. Ydermere skal der sættes et realistisk mål på 15 millioner kroner i årsomsætning som min. før den skal helt ind i skabet.

Og ovenstående påstand, den vil jeg godt vædde med ik holder en meter i virkeligheden. Måske i teorien, but not in the real world!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:31

et par ting der gør man overlever som iværksættere Big Smile

nøglen til at overleve er man vælger det man ved noget om

man har kroner ikke minus på kontoen

man gerne vil overleve for mindre i starten end mindste lønne kræver

at man tænker over hvem man ansætter

man tænker over sine udgifter

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09

Jeg må også sige jeg har lidt svært ved at følge den.

Statistik er en ting og fair nok.

Som freelance grafiker i Aalborg har jeg aldrig haft det så godt som jeg har nu, siden jeg blev færdigudlært i 2011.
Siden juni 2012 er der kommet 4 nye kunder til og mit website havde onsdag besøg af 24 nye unikke besøg.

Derudover regner jeg med at kontakte lokale her i Aalborg, da jeg har et tilbud kørende sommeren over, hvor man kan få en grafiker for 270 kr./time inden jeg sætter timeprisen op efter sommerferien.

Så jeg synes nu det går ganske udemærket for en selvstændig grafiker - Jeg har intet at klage over i hvertfald Smile

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:35

Andre har været inde på det. Det er fint at bruge statistikker, men pas på med hvad du drager af konklusioner derfra. Den første tanke jeg fik var at der er en langt større hurdle for at starte en virksomhed med 10 ansatte fremfor at starte en enkeltmands. Et vildt gæt er eksempelvis at en der har startet en virksomhed og opnået at få 10 ansatte også ville klare sig langt bedre, hvis hun/han skulle starte fra scratch alene igen. Der er stor forskel på hvor dygtige og erfarne folk er.  

Kilde: http://xkcd.com/552/

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:37

kaffedrikker:

Ja forsikring og bank er dækket i hoved og røv - netop min pointe - start stort med en kritisk masse som fx 40 mill. plus det løse til en bank og du er inde i de riges klub, hvor man dækker hinandens røv med garantier skatteyderne kan hæfte for og betale for som låntagere.

40 mio kr og starte en bank... Det er en joke ik?

Erik Damgaard smed flere hundrede millioner i sin bank, og de kunne ik få det til at løbe rundt. Så 40 mio kr kommer du ingen steder med. Kan du overhovedet overholde alle sikkerhedskrav og kriterier med det beløb?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:55

Fashion-Seller:

kaffedrikker:

Ja forsikring og bank er dækket i hoved og røv - netop min pointe - start stort med en kritisk masse som fx 40 mill. plus det løse til en bank og du er inde i de riges klub, hvor man dækker hinandens røv med garantier skatteyderne kan hæfte for og betale for som låntagere.

40 mio kr og starte en bank... Det er en joke ik?

Erik Damgaard smed flere hundrede millioner i sin bank, og de kunne ik få det til at løbe rundt. Så 40 mio kr kommer du ingen steder med. Kan du overhovedet overholde alle sikkerhedskrav og kriterier med det beløb?

tænkt vis man vis han havde vundet verdens højeste spille gevinst http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49313520:verdens-st%C3%B8rste-lottogevinst-tr%C3%A6kkes-i-dag.html 2,8 milliarder danske kroner det burde være nok til at åbne en bank

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:47

Mikael christiansen:

tænkt vis man vis han havde vundet verdens højeste spille gevinst http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49313520:verdens-st%C3%B8rste-lottogevinst-tr%C3%A6kkes-i-dag.html 2,8 milliarder danske kroner det burde være nok til at åbne en bank

Ja, hvis du har små kunder.. (: 

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 15:12

Hellere gentagne indtægter end at vinde i lotto.
Jeg hørte engang at 90% af lottomillionærer er bankerot efter 2 år.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 16:17

Hej Fashion

Ja, jeg ved godt 40 millioner kun er en start - "det løse" ryger jo op  mange mange millioner oven i - de 40 mill. er alene til minimumssolvenskravet. Samme gælder for råstof etc. Ærgeligt ham du nævner røg på røven med en bank, sagde ikke det var ultranemt, men det er bare meget nemmere at tjene penge der generelt i de brancher. Var ikke ment så hårdt med wannabes, er selv en wannabe som hellere vil ind for andre brancher, men sålænge overskudsgraden generelt over tid er så meget højere i de brancher så bør man overveje om man kan gøre en forskel der. Vil gerne sige undskyld, hvis jeg har krænket nogen ved at sige wannabe - men det er altså ikke erhvervslivetst tunge drenge som er på amino- til gengæld kunne mange aminoer godt tænke sig at være dem ;)

Tror klart der er sandhed i du siger med at de som blev til 10+ virksomheder kan være startet med 1 mand og det kun er 1 ud af måske 5 som bliver til 10+, og det alene afhænger af manden - men det er gisninger fra alles side. De færrreste kan vel være i tvvl om at den som har flest penge og arbejdsdeling.

Prøv at forklare mig hvorfor det ikke holder i virkeligheden når du kan læse i danmarks statistiks opgørelse at det er lige den profil som klarer sig bedst 10+ ansatte og 15 mill. i omsætning.Kom med noget seriøs statisik med et link og modbevis det.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:24

Becker Consult | jacobbecker.dk:

Mikael christiansen:

Ja, hvis du har små kunder.. (: 

så må jeg til at spare flere penge op vis jeg skal starte en bank Big Smile

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)