Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen der ved noget om affiliate og

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:10
Du skal nok uddybe dit spørgsmål lidt :)
Tilmeldt 18. Dec 05
Skrevet kl. 11:18

Det jeg gerne vil vide er hvordan forgår affilite Hvor mange procen er normal og er der noge der ved om det er en god ide 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du får nok ikke svar på "alt om affiliate marketing" i en enkelt debattråd - der er kæmpe sites dedikeret til omkrådet og der er skrevet millioner af siders tekst om emnet :)

Der er stort set lige så mange forskellige løsninger som der er affiliate programmer, så det er umuligt at give dig et svar på hvad der er normalt. Det svarer lidt til spørgsmålet: Hvad tjener en virksomhed på en (hvilken som helst) vare eller ydelse :) Det er helt forskelligt fra virksomhed til virksomhed

Mange affiliate programmer håndteres gennem store affiliate netværk, horaf Commision Junction (CJ) nok er den største. I Danmark har vi TradeDoubler. Nogle virksomheder kører også deres eget affiliate system.

Om det er en god ide afhænger fuldkommen af dit marked og om du er "affiliate merchant" eller "affiliate marketer" - virksomhed eller partner. Men, mange - på begge sider, oplever det som en rigtig god ide. Jeg er alene involveret i affiliate marketing fra marketing-siden - så jeg indgår aftaler med virksomheder om at markedsføre dem mod en procentdel af salg, leads, downloads eller kontakter. Og jeg er ganske godt tilfreds.

Det jeg så godt kan lide ved affiliate arbejdet er at det er 100% performance fokuseret og afregnet. Det betyder at "kunderne" ikke blander sig så meget i hvad jeg laver men blot ser på resultaterne - og de er som oftest gode i det jeg roder med og så er alle glade.

Du skal dog være opmærksom på en masse faldgrupper i forbindelse med affiliate marketing - bl.a. om du virkelig ønsker at en (muligvis stor) andel af dit salg lægges ud til folk du i princippet ikke har meget kontrol over. Det er et strategisk valg - og når du først har taget det kan du hurtigt hænge fast i det. Hvis du nu f.eks. er heldig at det går godt, og du får nogle rigtig stærke affiliates så får de altså en ret stor magt over din virksomhed. Som oftest er det en lille gruppe affiliates i toppen, der leverer de fleste leads eller salg - og de snakker sammen. Hvis du ikke behandler dem SUPER pænt risikerer du at de en dag bare sender al deres trafik til en konkurrent - de er jo "frie agenter" og kan gøre som de vil :)

Nu skal det ikke ende med at lyde alt for negativt - det er bare vigtigt at man gør sig en masse overvejelser og ikke mindst sætter sig RIGTIG grundigt ind i tingene inden man kaster sig ud i affiliate marketing. Mange er rigtig glade for det.
Tilmeldt 18. Dec 05
Skrevet kl. 12:17
Tak Mekkel deMib for dit svar
Jeg vil prøve at uddybe lidt hvad det er jeg er jeg søger og hvorfor
Jeg har eneforhanlingen af et produkt i danmark www.boerner-import.dk
Jeg har i oktober lavet en shop som er lejet hos scannet og der er mulihed for at indsætte firmaer/ personer som affilite
Der har jeg også et søgoptimeringsmodul.
For at optimere er det en god ide at andre sider med relation til mine produkter linker til mig, der for har jeg kontaktet flere sider og der en der foreslåer at han vil have procenter ved affilitet
Det har jeg aldrig hørt om før nu , så jeg søger alt den information jeg kan om emnet

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:17

Med mindre du er rigtig god til selv at programmere, elle du har tilstrækkeligt med penge til at få nogle dygtige folk til det, vil jeg anbefale at du ser helt bort fra affiliate links i forhold til hvordan de eventuelt kan gavne dig i søgemaskinerne. Der er simpelt hen for mange komplicerede problemer forbundet med det.

Scannets søgemodul har jeg vist sagt rigeligt om andre steder i denne debat - jeg kan IKKE lide det, Jeg synes det er noget snask, og risikoen ved at bruge det er for stor. Så jeg anbefaler man lader være.

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:20
Affiliate marketing er vejen frem - det er min holdning ...

Du skal nok ryste op med 20-40% i kommision afhængigt af konkurrence osv ...

Jeg ved endnu ikke så meget om de danske regler - men jeg launcher snart en importvirksomhed med netop affiliates tilknyttet ...

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 17:09

Jeg er lidt nysgerrig omkring aflønningen. 20-40% er jo naturligvis fint, hvis det er en dyr vare eller hvis der kan sælges mange af dem.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har en rettesnor for hvad de skal forvente at kunne tjene for at ville reklamere for et firma?

Grunden til jeg spørger er naturligvis at jeg også har overvejet om jeg kunne bevæge mig den vej med min shop. Jeg deltager allerede i nogle aftaler, men mine affiliates er ikke specielt flittige. Det kan jo naturligvis hænge sammen med en masse ting, men det kunne jo meget vel være at jeg ikke betaler dem nok eller at de ikke mener at de kan sælge nok varer til at det giver dem en fornuftig indkomst.

Hvad siger du f.eks. Mikkel? Hvad ville du skulle have for at sælge slips for mig? (Nu taler vi teori, for det er jo slet ikke sikkert at det vil være noget du gad give dig i kast med).

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)