![]() Jeg skal ud og reklamerer for et engagement om fedmeoperationer - har I nogen idé om hvor det kunne være smart at sætte annoncer i? gratis aviserne? lokalaviser? Det vigtigste er at det medie jeg skal bruge skal sende et signal om seriøsitet. |
Svaret er ganske enkelt - og så alligevel.
Du skal annoncere der, hvor din målgruppe ser det.
Du er derfor nødt til først at beskrive din målgruppe så præcist som muligt. Jeg kan give et par overdrevne eksempler.
Du er derfor nødt til først at beskrive din målgruppe så præcist som muligt. Jeg kan give et par overdrevne eksempler.
Hvis din målgruppe er fede unge, som du vil sælge operationer til, så ville en flyer på McD''s disk eller ved Bilkas chips-hylder være et effektivt medie, fordi målgruppen definerer sig selv ved at komme disse steder.
Er din målgurppe derimod yngre læger, som du gerne vil have til at komme til en faglig konference om emnet, så er Ugeskrift for Læger, det helt rigtige sted - kombineret med direct mail.
Er din målgurppe derimod yngre læger, som du gerne vil have til at komme til en faglig konference om emnet, så er Ugeskrift for Læger, det helt rigtige sted - kombineret med direct mail.
Altså kan man bedst svare på dit spørgsmål med et nyt spørgsmål: Hvad vil du sige til hvem?
mvh Hans