Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navngivning - flere nicher under et selskab?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt et par domænenavne til et par forskellige nicher jeg ønsker at tilbyde rådgivning indenfor, men jeg ønsker selvfølgelig at drive det hele fra samme selskab som jeg nu skal til at registrere. Umiddelbart kan jeg ikke se at der skulle være noget i vejen med at firmaets website ikke hedder præcis det samme som firmaet, men er der nogle faldgruber jeg skal være opmærksom på?

Jeg vil ikke lige afsløre de rigtige navne hér, da der er en del work-in-progress, men lad os hypotetisk forestille os at jeg har købt domænerne blomsterrådgivning.dk og grøntsagsrådgivning.dk. Min tanke var nu at kalde virksomheden for rådgivning.dk, således at jeg ikke begrænser mig og nemt har mulighed for at kaste mig over øvrige nicher uden at bekymre mig om at mit firmanavn måtte blive misvisende.

Men er det et problem hvis jeg udelukkende markedsfører mig under mit "nichenavn", når ikke firmaet hedder det samme? Er det f.eks. et problem hvis jeg køber noget til firmaet og får skrevet blomsterrådgivning.dk på kvitteringen? (sammen med cvr selvfølgelig)

I forlængelse af dette er jeg også interesseret i at vide hvorfor så mange enmandsfirmaer hedder FIRMANAVN v/HANS HANSEN som eksempel. Er det for at man lige kan liste kvitteringer der ved et uheld blev lavet i eget navn ind i regnskabet, eller er det bare blevet kotume?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)