Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thailand - arbejdstilladelse og visum 1 år eller mere...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Vi er en familie der forsøger at få drømmen om et længere udlandsophold til at gå i opfyldelse.
Vi ønsker at vore børn kan gå i skole og at vi selv kan arbejde.
Udgangspunktet er Koh Lanta, børnene vil vi gerne have på Lanta Sanuk School.
Min mand er kok og jeg er finansøkonom og regnskabsassistent. Vi har begge dykkercertifikat.
Mine spørgsmål er følgende:
- er det muligt for os at få et non immigrant visum? I givet fald for hvor længe?
- er det muligt at søge arbejdstilladelse hjemmefra? Hvis ikke, kan det vente til vi har fundet job dernede?
- hvordan ser i mulighederne for at finde job med vores baggrund?
- er der nogen der har erfaringer med den svenske skole på Lanta? Evt. alternativer? Børnene vil være 6 og 9 når vi tager afsted.
Jeg håber i kan hjælpe, da det er svært at finde gode svar på lige nøjagtig vores situation.
Venlig hilsen Katrine

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:03
Tilmeldt 10. Jul 12
Skrevet kl. 08:07

Jeg fik ikke nævnt at jeg selv går med tanken om at undervise i engelsk dernede. Har læst herinde at man kan tage et TEFL kursus. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre hjemmefra via fjernundervisning? Eller nogen der ved hvilke byer i Thailand der afholder dette kursus?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 09:57

Hej Katrine,

Den Danske Skole på Lanta (under den svenske) er godkendt af undervisningsministeriet, så jeres børn bør kunne få ED-visa (uddannelsesvisum), hvorpå I bør kunne få et eller andet slags mor/far-visum. Jeg har kun erfaring med, at den ene forældre får dette visum, men ring og tal med konsulen, Ib, i Hvide Sande, så kan han måske hjælpe med et 1-års multiple visum i første omgang, men det betyder, at I lige skal et smut til Burma hver tredje måned.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 10. Jul 12
Skrevet kl. 21:27

Hej Robert.
Tak for svar.
Ved du om man også kan tage til Malaysia i stedet for Burma når man skal forlænge?
Mvh Katrine

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:03

Hej Katrine,

Hvis man har et mutiple visa, der ikke er tilknyttet en allerede tildelt 1-års-forlængelse (9 måneder i første omgang), så skal man ud og ind engang imellem, og så er det ligegyldigt, om det er til Grønland, Burma, Malaysia eller Spanien.

Hilsen, Robert

Katrine1980:
Hej Robert.
Tak for svar.
Ved du om man også kan tage til Malaysia i stedet for Burma når man skal forlænge?
Mvh Katrine

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)