Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt distributionstiltag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Nu er det ikke fordi at jeg skal lave et større PR-arbejde for hverken Scannet eller GLS, men da da kører en del tråde omkring problemer med distribution, vil jeg lige henlede opmærksomheden på nedenstående som er fra Scannet´s seneste nyhedsbrev. Jeg har en Scannet-shop og glæder mig til at se nærmere på dette tiltag, som jeg mener også må være et eksempel til efterfølgelse af andre shopudbydere m.fl. Integrationen med selve shoppen + rabat og samarbejde betyder både en besparelse i kroner og øre men lige så vigitigt også en tidsbesparelse. 

Pt. har vi valgt at klare en større del af vores distribution selv, men står også nu et sted, hvor vi skal finde ud af om det skal være det ene eller det andet...

ScanNet og GLS i unikt samarbejde

En af de større barrierer for E-handel er distributionen af varer til private. Som Danmarks største leverandør af webbutikker har vi arbejdet intenst med at finde effektive løsninger på netop den problemstilling, og nu er vi parate med et helt unikt samarbejde med GLS - et af Europas største distributionsfirmaer.

Vores WebShop udvides i sommermånederne med en funktion, der giver absolut integration med GLS. Som ejer af en ScanNet WebSHop kan du benytte dig af denne integration uden beregning - og samtidig glæde dig over en besparelse på forsendelserne på op til 10% i forhold til normale forsendelser. Du vælger naturligvis selv, om du vil benytte dig af muligheden.

I korte træk betyder integrationen med GLS, at din shop automatisk genererer de nødvendige data til GLS om hver ordre. Du modtager så, via shoppens administrationsmodul, en PDF, som indeholder en komplet adresselabel med alle oplysninger. Denne udskriver du på en speciel label, som passer til de fleste laserprintere og sætter den på pakken til din kunde. Samtidig integreres Track & Trace på ordren, via din shop, så din kunde kan følge pakken.

Som Shop-/GLS pakkemoduls kunde, har du mulighed for daglig afhentning af dine pakker, direkte på din adresse.

GLS distribuerer til erhvervsvirksomheder på ganske normal vis - men når det handler om distribution af pakker til private, byder GLS og samarbejdet med ScanNet på helt nye muligheder. GLS har etableret mere end 350 såkaldte Pakke-Shops, der fungerer som udleveringssteder hvor private kan hente deres pakker - og tallet ventes at være mindst 500 steder inden årets udgang. Det er bl.a. BlockBuster, Coop forretninger, tankstationer m.fl., og det betyder, at dine kunder kan få deres pakker hvor og når de vil. Enkelte udleveringssteder har faktisk åbent døgnet rundt!

Med integrationen med GLS får du med din ScanNet WebShop en stærk konkurrencefordel - dels i form af sparede omkostninger til fragt og dels i form af bedre service over for dine kunder.

I skrivende stund kører vi de sidste tests på systemet, og hen over sommeren vil alle ScanNet WebShop få integrationen med GLS som en mulighed.

Har du spørgsmål, er vi altid parate på 75 53 35 00.

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:41
Det er under alle omstændigheder et tiltag vi vil holde øje med.

Jeg var ved at få morgenkaffen galt i halsen da jeg så de annoncerede takststigninger for Postdanmark. 60 kr. !!! for en postpakke - de er jo sindssyge?

Med en gennemsnitlig ordrestørrelse på 300 kr, har vi under alle omstændigheder svært ved at retfærdiggøre en leveringspris på 60 kr. over for vore kunder, og med vores avancer har vi ikke mulighed for at sluge takststigningen selv.

Med sure miner

Thomas

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:23
Hej Thomas

Bemærk at priserne ikke er steget for erhvervsaftaler, så det er bare med at få lavet en sådan. Det bliver du også glad for i længden, det gør på mange måder livet lettere.

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:25
Hej Allan

Mange tak for informationen - den fik blodtrykket lidt ned igen :-)

Vi har oprettet en erhvervsaftale og er ved at få Webpack til at køre, derfor undrer det mig, at PostDK ikke oplyste at prisstigningen ikke gælder os.

Med venlige hilsener

Thomas

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)