Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parallelimport

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogle, der kan komme med nogle henvisninger til lidt lovstof omkring Parallelimport, der beskrives på http://www.startvaekst.dk/Parallelimport?

Jeg er p.t. i den situation, at jeg parallelimportere produkter fra dels Tyskland og dels England som vidersælges til ca. 30% under vejledende udsalgspris i Danmark. Såvidt jeg kan læse ud af ovenstående link og flere steder her på siden, så er dette tilladt så længe varen forbliver i EØS/EU området, eller er jeg helt på afveje?

Med venlig hilsen

Kristian

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:11
Korrekt, så længe varen kommer fra EU er det 100% lovligt, og så kan ingen komme efter dig, du må dog ikke bruge producentens trademark aka. logo i din markedsføring.

Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 20:04
Vil det sige, at man kan komme i klemme, hvis man eksempelvis bruger navnet på produktet via eksempelvis Google Adwords?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 20:20
Det tvivler jeg meget på, hvis google ikke har blokeret trademarket vil jeg mene du godt vil kunne bruge det på adwords, det er vist mere ment på den måde, at du ikke må bruge logo''et på din hjemmeside, og dine reklamer.
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 00:26
Brug altid advokat - det sparer dig for mange penge og bekymringer.
Tilmeldt 24. May 07
Skrevet kl. 07:33
Hej Heini,

Bruge advokat i forhold til hvad? Er det hvis der kommer uoverensstemmelser? Ved import fra andre EU lande? Eller?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 09:15
Jeg tror han mener til at give dig svar på dine spørgsmål, da du ikke kan vide om mine svar er rigtige.
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 01:00
Ja nemlig brug altid en advokat og gerne en fra et stort firma. Så får du de rigtige svar og du sparer dermed penge og tid. Jeg har ikke gennemlæst alle de tråde der har været om regler for paralelimport. Kun set at de var utrolig lange. Det kan vel formuleres på ca. 4 linier det du skal bruge.......og det må du så få din advokat til. Så slipper jeg for at diskuterer med 25 Aminoér:)
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)