Nu håber jeg at jeg har fundet det rigtige sted til det her indlæg. Jeg har et djævelsk problem med mit mailprogram. For en uges tid siden fik jeg nyt internet. En USB pind fra Telenor. (Jeg hænger ingen ud her, jeg oplyser blot hvad jeg har! - så er det på plads.) Efter jeg kom på med den, har jeg ikke kunnet send mails fra Windows Live Mail. Jeg kunne før. Mine indstillinger ser sådan her ud: Server - Udgående mail: asmtp.unoeuro.com Flueben i 'Server til udgående post' - 'Min server kræver godkendelse'. Udgående post (SMTP) port 587. Har forsøgt med 25 og 8080. Ingen flueben i 'Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)' Jeg har kontaktet min host, UnoEuro. Dette var svaret;
Jeg har ikke kontaktet Telenor endnu (jeg går pænt ud fra, at de holder weekend?), men vælger at forsøge her engang. Jeg tror at her nok sidder en eller anden som kender et trick (eller en løsning). Så er der nogen der har oplevet det samme og kender en løsning? Vh Jonas. |
Jeg mindes at Telenor har spærret for port 25 på deres forbindelser, men er ikke 100% sikker.
Men jeg ville forsøge at sætte din mailklient til port 587. Bemærk at nogle mailklienter, herunder thunderbird, godt kan finde på at slå SSL til automatisk ved valg af port 587. Hvis dette ikke er sat op hos din mailhost, skal du ikke benytte dig af dette, men blot ændre porten.