Det er I 99% af tilfældene totalt hul i hovedet for en programmør at indgå et samarbejde baseret på "kommer til at tjene kassen." Der er kæmpe efterspørgsel efter programmører, hvor folk faktisk betaler forud - så hvorfor skulle en programmør tage et sats?
Desuden bliver de fleste programmører formentlig kontaktet af de første 200 gode ideer om dagen, så igen...hvorfor skulle en programmør vælge dig og satse sin timeløn på din gode idé?
Det er I 99% af tilfældene totalt hul i hovedet for en programmør at indgå et samarbejde baseret på "kommer til at tjene kassen." Der er kæmpe efterspørgsel efter programmører, hvor folk faktisk betaler forud - så hvorfor skulle en programmør tage et sats?
Desuden bliver de fleste programmører formentlig kontaktet af de første 200 gode ideer om dagen, så igen...hvorfor skulle en programmør vælge dig og satse sin timeløn på din gode idé?
Fordi, hvis der reelt er tale om en god idé, kan den være meget mere værd.
Fordi, hvis der reelt er tale om en god idé, kan den være meget mere værd.
Du kan sammenligne det med en lotto kupon... Det er svært at vinde hovedgevindsten, med mindre du køber en kupon, men der er desværre gevinst på meget få. Og så må programmøren selv afgøre, om han vil have mad på bordet eller lotto kuponer
Ideen er 5-10%, mens arbejdsindsatsen er 90-95%... Så sammenligningen holder vist meget godt...
Fuldstændig enig. En god idé er ikke en døjt værd, hvis ikke du kan lægge den rigtige strategi og den fornødne arbejdsindsats.
Tror du facebook blev en success fordi ideen var ny og fantastisk? (hint: nej, myspace eksisterede allerede)
Når disse programmører modtager så mange henvendelser hvor folk er sikre på den har den næste nye store idé, så handler det formentlig om at folk for det meste er delusoriske med hvor god en idé de reelt er kommet på.
Igen, jeg er helt enig i at en programmør der teamer up med den rigtige iværksætter kan tjene væsentlig mere, men hvor mange hundredevis af uduelige og delusoriske iværksættere skal han igennem før han når dertil og ikke har tjent en krone?
det jeg har tænkt mig giver forhåbelig kassen i sidste ende
Der fandt jeg problemet.
Kan du skære det ud i pap for os, der ikke er så skarpe?
Nu har det ikke noget med at være skarp at gøre, men hvis du ikke selv tror på projektet men mere stræber efter at "forhåbelig tjene kassen" så får man aldrig succes, det ville kræve i hvert fald en stor bunke penge hvis det selv kunne lade sig gøre uden passion/håb.
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.