Jeg er ved at starte virksomhed og er i tvivl om hvilket økonomisystem jeg skal vælge, så vil gerne have nogle gode råd og erfaringer fra andre.
Brugervenlighed, driftsikkerhed og design er vigtigt for mig.
Gerne cloudbaseret løsning.
VH
Frederikke
Der er efterhånden rigtig mange af disse tråde hvor de forskellige udbydere af regnskabsprogrammer svarer prøv mit - det er det bedste.
Du har ikke specificeret hvad du laver og derfor er alle svarerne totalt henne i vejret.
Skal du lagerstyre?
Skal du integrere med web shop?
Skal du modtage betalinger i andre valutaer?
Hvor meget erfaring har du med bogføring?
Har du 100 bilag eller 10000?
Kan du klare dig med et excel ark?
Et svar kunne være - find en bogholder der har et system og få dem til det. Systemer som Summasummarum der tidligere var gratis for helt små virksomheder (men nu kun har kort tid til at prøve) er virkelig godt, let og tilgængeligt, og hvis du har en bogholder der bruger det kan du altid vælge at få det overført til dig selv - evt bare lave en dropbox folder.
Problemet med de web/cloud baserede løsninger er at der er mange eksempler på der har problemer med at komme ud af det igen. Rigtig mange synes at være glade for Economics, men dem der ikke er har nogle horrible historier. Samtidig bør du være opmærksom på forretningsmodeler hvor dine omkostninger på at få leveret det samme produkt lige pludeselig mangedobles når du vokser.
Denne tråd har ingen rigtig gode svar men der er dusinvis som går mere i dybden hvis du søger