Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Site har været offline i 7 timer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har mit ene site været nede siden lige over midnat eller deromkring.. "could not connect to... "... Jeg regner med det bliver fixet når de møder ind, men det får alligevel en til at tænke lidt når det er nede i så lang tid :
Det er hovedsiden og så tænker jeg at hvad hvis nu at servere er brændt (retorisk spørgsmål) ? Mine backups ligger jo på server.. Hvad gør i andre? Tager i daglige backups og downloade hver dag eller hvordan sikrer i jer?

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 08:54

Høy:

Nu har mit ene site været nede siden lige over midnat eller deromkring.. "could not connect to... "... Jeg regner med det bliver fixet når de møder ind, men det får alligevel en til at tænke lidt når det er nede i så lang tid :
Det er hovedsiden og så tænker jeg at hvad hvis nu at servere er brændt (retorisk spørgsmål) ? Mine backups ligger jo på server.. Hvad gør i andre? Tager i daglige backups og downloade hver dag eller hvordan sikrer i jer?

Er serveren brændt har de nok en back-up.

Men hvis du f.eks. bruger Wordpress, kan du få WP til at sende en backup til dig en gang om ugen. Der findes forskellige plugin der kan lidt af hvert.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 10:22

tak for svaret...bruger joomla:-), og kan ikke finde et plugin der automatisk henter backup ned...

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:26

Jeg har et par (eller ti) cloud servere ved Meebox - efter deres nedbrud for nogle måneder siden har jeg efterfølgende sat en svensk og en hollandsk server op, der modtager alle database kald som slaves - og som automatisk synkroniseres med filer der bliver uploadet.

Dermed har jeg tre running servers med alle sites på kørende, og hvis meebox igen engang lægger sig, tja så sker der intet andet end at jeg skal vente på en DNS update.

Hvilken udbyder har du egentlig?

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:34

Høy:
Tager i daglige backups og downloade hver dag eller hvordan sikrer i jer?

Vores udbyder tager automatisk backup af alle databaser og vi kan hente dem via FTP på fra backupserver i helt op til 30 dage bagude. Du kan relativt let selv lave en automatisk backup af dine databaser hjem til din egen computer, kræver du har adgang til din databaseserver udfra hvilket du let kan checke. Wordpress består af filer og database indhold, filerne laver du bare en kopi af via FTP til dig selv, så har du en kopi af dem og et totalt nedbrud af din udbyders server (som de forhåbentligt har backup af) er således ikke så slemt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Intelligo Denmark ApS Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Høy,

Det er noget rigtig skidt når ens side er offline, og at være i tvivl om backup er endnu værre! 

Ordspillet "Rigtige mænd tager ikke backup - de græder bagefter" holder desværre ikke helt efter min mening i den moderne hosting verden hvor så mange af os er økonomisk afhængige af vores siders oppetid. 

Vi tilbyder alle vores kunder fuld remote backup, og der opbevares backup i 30 dage - men da du desværre ikke er kunde hos os, så ville jeg istedet vælge Akeeba Backup PRO, for et meget lille beskedent beløb kan du sove HELT trygt da systemet sender dig en backup dagligt.

Jeg bruger det selv hos forskellige kunder der vil være HELT sikre på de har en offline kopi, så måske det er noget for dig? :) 

Jeg har ihvertfald gode erfaringer med Akeeba.

Mvh

Julian Christmas

Trendlining Denmark

Med venlig Hilsen Julian F. Christmas.

Læs om konverteringsoptimering og webbureauet Intelligo her intelligodenmark.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 12:09

Mange hosting-firmaer har et cPanel, som du bruger til at konfigurere din email osv, og her kan man tage en total backup, herunder af alle indstillinger, altså af alt. Den lægger det i en zip-fil på domænet, hvorpå du kan downloade det.

Jeg laver backup hver uge.

Hilsen, Robert

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 12:23

Tak for svarene. Jeg tager selv manuelt backup hver dag (det glemte jeg at nævne), inde fra kontrolpanelet. Akeeba har jeg også, har dog ikke prøvet pro version. Ved min host kan jeg have backups liggende så lang tid jeg lyster, men det som egentlig var mit spørgsmål (og som jeg ikke formuleret særlig godt), var at hvis nu vi ikke henter vores backups og servrren brænder, så er de vel også væk ikke?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:28

Man må da håbe, hvis hostingfirmaet benytter en professionel server-park, at backup-serverne er i en andet rum med brandsikre døre imellem.

Jeg kan da ved en hurtig søgning se, at en udbyder skriver: "har fysisk adskilt vores serverpark med vores backup-servere. Det vil sige at der i tilfælde af brand, nedbrud osv., altid vil være en backup af dine oplysninger på din server."

Hilsen, Robert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Det kommer an på din hostingudbyders setup. Jeg har f.eks. tilkøbt ftp backup til mine servere, så jeg har en ekstern backup af alle hjemmesider.

Jeg har altid en daglig backup + en ugentlig backup af alt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)