Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremtidens job

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoér

Jeg er 25 år og uddannet ”Handelsassistent med speciale i Logistik, Spedition og Shipping/Speditør” med 5 års erfaring i transportbranchen.

Jeg står i den situation, at jeg lige er blevet afskediget som speditør for et distributionsfirma, pga. firmaet overgår til Post Danmark.

Indenfor transportbranchen er det meget svært at finde ”gode jobs” idet at det eneste parameter man konkurrerer på er ”Pris”

I den forbindelse har jeg selvfølgelig haft en masse overvejelser omkring hvad der nu skal ske m.m.

• Gider jeg transport branchen mere ?

• Skal jeg uddanne mig igen ? (evt. hvad er fremtidens job)

• Skal jeg finde ufaglært arbejde eller ?

Derfor tænkte jeg at I ”Aminoer” som altid kommer med gode råd – måske kunne hjælpe mig på vej.

Jeg brænder for innovation og vækst, men mangler det rette ”produkt” kommer som skal blive mit iværksætterprojekt.

Så indtil da – Hvad mener I jeg skal gøre ?

1. Satse på at et nyt transportjob kommer ?

2. Uddannelse – evt. hvad ?

3. Finde ufaglært arbejde ?

Jeg kunne godt finde på at tage en uddannelse igen, men vil ikke uddanne mig til arbejdsløshed, og det opdager jeg desværre flere og flere gør – også kan jeg jo ligeså godt blive i transportbranchen.

Takker på forhånd for jeres SVAR :-)

Mvh
Jesper Guldager

Fra Fredericia
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:59

Ingen som vil svare?? Øv bøv

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:20

Hej Jesper

Når du siger, at du evt. vil uddanne dig mere, hvad er så tidsrammen?

Hvis du er interesseret i innovation og vækst, har du så overvejet at læse erhvervsøkonomi? Det rummer meget af det at drive virksomhed, herunder en stor del innovation, driftsøkonomi (vækst) og ledelse. Du kan evt. skrive mig en PM, så skal jeg glædeligt hjælpe dig med flere svar.

Jeg er pt. selv økonomistuderende på universitetet, så har en dyb indsigt i de forskellige uddannelser på det samfundsvidenskabelige såvel som naturvidenskabelige fakultet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)