Hej alle Aminoer Jeg har i et stykke tid gået med tanken om at starte egen virksomhed. Jeg arbejder lige nu som Freelance tekniker til koncerter, festivaler og hvad der ellers lige er inden for den boldgruppe. Det er selvfølgelig også en sådan virksomhed jeg ønsker at starte. Lige nu får jeg løn som lønmodtager hos de forskellige firmaer jeg arbejder for. Der er efterhånden en del firmaer og det at oprette et firma, vil gøre det nemmere for både mig og det andet firma. I stedet for modtage løn sender jeg i stedet en regning ud. Mine spørgsmål til jer er så således: Hvordan bliver jeg CVR registreret? Skal jeg momsregistreres når jeg kun sælger en arbejdsydelse? Hvordan trækker jeg ting som arbejdstøj og kørsel fra i skat? hvad skal jeg være opmærksom på i forhold til selvangivelse, skat og moms? Hvordan foregår det når jeg sender regninger ud? Er der andre ting jeg skal vide/undersøge i forbindelse med start af firma? Mange gange tak, Patrick! |
Nogle af svarene - faktisk mange af dem, tror jeg - kan du finde her på amino.dk. Prøv at indtaste nogle nøgleord i søge-feltet og se, om du får en masse forslag op.