Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdatering af Magento; et mareridt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Hej allesammen. Jeg føler lige jeg vil dele min oplevelse omkring opdatering af magento.

Jeg stod og oplevede at der tit var rod i lageret på magento, og eftersom jeg ikke ønsker at vise vare der ikke er på lager på siden, var det et stort problem.

I kan læse mere om problematikken her : http://wikigento.dk/lagerantal-storre-end-1-out-of-stock

Nå, men til min store glæde, hørte jeg en dag, at der var blevet lavet et 2 vejs sync modul til Magento / E-conomic som dermed kunne sørge for at lageret i magento blev opdateret.

http://webstock.dk/e-conomic-integration (Udviklet af Kasper Nybo Hansen).

Jeg fik snakket med Kasper og kunne få modulet inkl support til den nette sum af 1000 kr om året, eller one time 2000 kr. Han klonede min shop for at installere modulet og teste det, og det vidste sig at min shop var forældet. 1.4.0.1 var altså for gammel. Jeg bliver derfor nød til at indhente tilbud om at få opgraderet min shop til nyeste version (1.7). De forskellige priser kommer og der er nogle der er noget billigere end andre. Et sted jeg modtager et tilbud fra er Wexo (Tommy Frøkjær). De ligger dog i den dyre ende og bliver valgt fra. Jeg starte med en udvikler fra Ungarn som kan gøre det billigt. Efter en uges tid og uden meget respons, viser det sig, at han opdagede at det var en større opgave end som så, og at han ikke har tid. Han valgte ikke lige at kontakte mig for at fortælle dette så en uge er spildt.
Jeg kontakter næste i rækken, som ligeledes indser at opgaven er stor og at det faktisk ikke er noget han kan løse. Til sidst ender jeg hos Tommy Frøkjær fra Wexo som jeg har brugt før. Deres timepris har dog afskrækket mig, da den ligger i den dyre ende i forhold til hvad jeg plejer at bruge. Dog er de effektive. De får opgaven og der går ikke mange dage før shoppen er opgraderet og vi bruger yderligere et par dage på at rette fejl som jeg finder undervejes. Det blev vidst end større opgave end de havde regnet med, men ingen brok, og de retter lystigt alt hvad jeg beder dem om. Og prisen ændre sig ikke trods den noget større indsats de yder end de regnede med.

Da shoppen endelig er opgraderet, skal vi til at have installeret modulet. Kasper henter shoppen og installere på hans egen server. Her virker det perfekt. Vi køre på, og installerer det på live shoppen, men til vores store overraskelse virker det ikke her. Samme shop, 2 forskellige servere og 2 forskellige reaktioner. Efter lang tids undersøgen finder kasper ud af at det er PHP versionen på min server der er indeholder en bug, og jeg skal over på en ny server med nyere php version for at det kommer til at virke.

Dagen efter kontakter jeg magentohotel og får dem til at flytte mig til en ny server (uden beregning). Her fejler shoppen dog. Jeg Dennis og karsten er rigtig flinke og Dennis kaster sig ud i fejlfinding (endnu engang uden beregning). Han kommer op med en liste over moduler som kan være skyld i fejlen.

Herefter kontakter jeg Tommy og han går straks (en sen torsdag aften) igang med at finde ud af hvilket modul det er der fejler. (ligeledes uden beregning). Modulet viser sig at være Ajax Cart Pro fra aheadworks. Det kan ikke lide den nye server. Heldigvis har Wexo selv udviklet deres eget Ajax Cart module. Tommy tilbyde mig at jeg kan få det for den nette sum af 1 times arbejde, inkl fuld designtilretning og test.(det er billigt)

Endelig virker shoppen som den skal, og kasper kan installere sit modul. Der opstår endnu en fejl og endnu engang køre kasper på med fejlfinding og tilretning i sit modul (uden bregning).

Da modulet så endelig spiller og alt er på plads så skriver Kasper og spørger om jeg gerne vil købe modulet nu jeg har set det. Jeg er ved at tabe næse og mund. Han har altså investeret så meget tid i mig og installationen af modulet for mig, og han spørger nu om jeg vil købe det eller ej. Alt hans arbejde kunne dermed ende ud i ingen ting for ham.

Jeg siger selvfølgelig ja, og vælger også at betale 1000 om året for support, fremfor et onetime beløb på 2000. Med den support var det ikke et svært valg.

Det var min lille fortælling. Jeg har ikke gået i alt for mange detaljer, og der er også opstået mange flere fejl undervejs end jeg har beskrevet her. Men hver gang var Tommy, Kasper og Dennis/Karsten hjælpsomme.

Min erfaring efter dette er ikke altid at vælge den billigste. Tommy fra wexo tager måske en høj timepris i forhold til hvad jeg er vant til, men han arbejder effektivt i den time, og retter fejl og ting jeg finder uden brok og uden beregning.

Magentohotel tager måske en høj pris i forhold til et discount webhotel, men de har 100% styr på magento, og deres servere at tuned til lige netop magento. Ydermere yder de en fortrinlig support uden beregning. Derfor kunne jeg aldrig drømme om at spare lidt penge her og nu på et billigt webhotel, for det vil hurtig give underskud når jeg skulle ud og betale en kvalificeret magento mand for at hjælpe mig med alt det som mit discount webhotel ikke kan omkring magento.

Og til sidst vil jeg bare sige til alle der overvejer at skifte deres E-conomic integration ud med Kaspers 2 vejs sync. GØR DET. Han er virkelig hjælpsom og prisen er rigtig god.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50

Birkelund:
Og til sidst vil jeg bare sige til alle der overvejer at skifte deres E-conomic integration ud med Kaspers 2 vejs sync. GØR DET. Han er virkelig hjælpsom og prisen er rigtig god.

En god anbefaling for alle der har hjulpet dig. Jeg har også fulgt andre tråde omkring Kaspers 2 vejs sync. Kendetegnet for dem alle - Kasper roses for et servicenivau, der ligger langt ud over det forventlige. Yes

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er glad for at vi fik lov til at hjælpe med opgraderingen, og at du er tilfreds med arbejdet. Og mange tak for den pæne omtale her på Amino.

Ift. timeprisen vil jeg dog bemærke at vi ligger på eller under niveauet for vores danske kollegaer - vi kan selvfølgelig ikke klare os i en prissammenligning med enkeltmandsvirksomheder eller udenlandske freelancere, men til gengæld kan vi løse mere komplicerede opgaver end de vil være i stand til.
Og så er stabiliteten i at kunne have én fast samarbejdspartner normalt også noget værd. Håber på et fortsat godt samarbejde.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)