Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura spørgsmål m mere

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Kære aminoer

Jeg er i gang med at lave en af mine projekter, jeg har købt linket for ikke at afsløre min koncept endnu vil jeg kalde den for f.eks navnet er langt og ikke målrettet men den eneste der er ledig er 

www.butikkerne.dk

men jeg vil gerne have et domæne www.butiken.dk men den er køb men ingen bruger den.

Domænet har været købt for 5 år siden. Jeg har spurgt manden der ejer domænet og han fortæller at han vil ikke give mig den , da han måske vil åbne den koncept som mig.

Men jeg er færdig med min hjemmeside og det hele det hele.

Spørgsmål 1 er jeg er bange for at om noget  tid kan han komme med den samme koncept, men hvem har første rettigheder er det mig eller ham?Han har jo ingen fysisk butik endnu derfor når vi kommer online så er det vel os der har første prioritet??

Sp 2, kender i nogle betalings systemet med dankort der er billige ?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej konceptmager

Hvis domæneindehaveren har siddet med navnet i 5 år uden at bruge det, har har for det første mistet den varemærkeret han eventuelt måtte have ved at have taget navnet i brug og for det andet kan du taget navnet i brug og i henhold til domænenavnsloven lægge sag an mod ham og kræve domænet overført til digSmile

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

tak for svaret :)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hans domæne udløber 2013 februar så har den været inaktiv i 5 år.... så må jeg vente??

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Om du kan få domænet overdraget handler om én ting: om du kan bevise, du har mere interesse og ret til domænet, end ham, der har registreret det først.

I og med at domænet hverken strider mod varemærker, patenter eller navne af dine, og derudover ikke ser ud til at være registreret med salg in mente, hvilket ikke er tilladt efter Domænelovens § 12 stk. 2, er den ikke lige til højrebenet.

Dit bedste håb - når personen ikke frivilligt vil afgive domænet - er at indgive en klage til Domæneklagenævnet, hvor du redegører for forsøget på at få domænet fra ham frivilligt og lægger vægt på, at du har et koncept og system klar, hvor han bare har haft domænet parkeret i en lille menneskealder.

Jeg ville dog tro, du får svært ved at få overdraget domænet. Hvad med butikstorvet, shoppingcenter.dk el. lignende domæne i stedet for?

Læs mere: Domæneklager i praksis | Byens-Advokat.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej jo men du har ret der står faktisk

"Vi har i Danmark en domænelov, der lægger op til, at den med den største interesse i et domæne skal have dette domæne. Det betyder, at du kan klage dig til et domæne, selv hvis du ikke har registreret dette først – hvis du da også har den største interesse"og det har jeg da jeg har et reelt produkt der kan komme online on 1 uges tid, den anden virksomhed har ingen produkt.

hmm prøver at indgå en kompromis med dem.....og se om de vil overgive domænet

mange tak til alle for svar

Lina

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:07

Når du laver en domæneklagesag, får indklagede også lov til at svare og "forsvare" sig. Hvis han kan godtgøre, at han skam også har stor interesse i domænet, ønsker at benytte det og måske endda er i gang med at forberede siden, bliver det virkeligt op ad bakke at få det overdraget.

En "fredelig løsning", eventuelt hvor du køber domænet for et par tusinde kroner, ville være en langt mere fordelagtig løsning - så held og lykke med den! :-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

parterapeuten:
og det har jeg da jeg har et reelt produkt der kan komme online on 1 uges tid, den anden virksomhed har ingen produkt.

Det kan du jo ikke med sikker konkludere. Det er ikke usandsynligt din konkurrent holder kortene tæt til kroppen :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej parterapeut:

Jeg kan læse mig til at du ikke helt er klar over hvordan domænenavnsloven fungerer og hvis du ikke kan købe navnet, så vil jeg foreslå du blot begynder at anvende det i din markedsføring og når der er gået nogle år, så prøver at klage til nævnet.

I 2015 kan det være din forretning er lykkedes og din modpart stadig sidder på domænenavnet uden ar anden de det.

Først på det tidspunkt har du en fair chance for at få medhold ved nævnet og/eller Sø- og Handelsretten.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)