Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til lukning af ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer.

Jeg har prøvet at klikke lidt rundt på de allerede oprettede tråde vedr. emnet "lukning af ApS", men har dog alligevel et par spørgsmål som jeg håber, at I kan hjælpe mig med :-)

Jeg stiftende i 2004 et ApS, som skulle drive en hjemmesidenettet. I dag ønsker jeg at lukke selskabet, da det ikke kan løbe rundt mere.

Nu, hvor jeg har sat 125 kroner i selskabet, kan jeg så gøre krav på selve hjemmesiden ved en lukning? (dvs. kildekoderne, designet m.m.)

Hvis der står penge på firmaets konto, kan jeg så gøre krav på disse?

Jeg ser frem til at høre fra jer :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:19
Når du har et ApS har du sikkert også en revisor, selvom det ikke længere er et lovkrav. Han/hun kan sikkert hjælp.

Hvis der er aktiver i ApS'et som du ønsker at behold i privat regi, så skal du sælge det fra selskabet til dig selv. Prisen skal være fair (ellers kan du blive beskattet af "maskeret udlodning").

Hvis der herefter hverken er aktiver eller forpligtelser i selskabet kan du opløse det med en §59 erklæring.

Jeg har faktisk været i fuldstændig samme situation, og fik det råd at lade selskabet tvangsopløse ved at undlade at indsende regnskabet (selskabets midler tilfalder statskassen, men det kan være dyrt med en likvidering). Men det er en meget uheldig måde, du vil så til evig tid stå i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen med en anmærkning om en tvangsopløsning.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 20:04
Kære Hillswalk.

Tak for dit svar.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)