Er der en venlig og kompentent person som kan oplyse om dette gøres korrekt i vores regnskab (SummaSumarum).
I forbindelse med årsregnskab har vi gennemgået hvilket computer udstyr som vi har brugt internt til testudstyr etc etc., de ting er så debiteret kontoen vareindkøb og krediteret på kontoen hardware?
Og tak for svaret, det som undrer mig er at når man gør det på den måde så giver det ingen forskel på periodens resultat i årsregnskabet, kan dette passe?
Ja, det er rigtigt, du flytter omkostningen fra vareforbrug til driftsomkostninger, men det er jo stadig en omkostning.
Hvis der er tale om enheder med en pris der er større end 11.600, kan beløbet ikke udgiftsføres i skatteregnskabet, men skal i stede aktiveres og afskrives med max 25% i anskaffelsesåret.
Tak for svaret, så ser det jo ud som om det hele er i den skønneste orden, der er nemlig ikke nogle enkelt poster som er over 11.600 og dermed skal afskrives procentvis.