Hej Aminoer, Håber I kan hjælpe mig med mit regnskab og min selvangivelse... Jeg er gået fra rent dropshipping til også at have eget varelager. Dvs. at regnskabet ser lidt anderledes ud. Hvordan regner jeg mit overskud?? Her er et eksempel der kan beskrive min situation: Jeg har købt varer og har haft udgifter for 280.000 kr. Jeg har solgt for 80.000 kr. Min indkøbspriser på de forskellige varer svinger desuden også, da jeg køber varerne hjem løbende. Mit spørgsmål er så; skal man holde styr på hver enkelt vares pris og beregne overskud på hver enkelt ordre? - Det kan da ikke være rigtigt. Man må jo først angive købsprisen for varerne som en udgift når de er solgt. Lige nu har jeg et regnskab som viser mine samlede udgifter og indtægter dvs. at jeg vil have et "underskud" på 200.000... Men jeg har jo et reelt overskud på 80.000 kr. minus varernes pris og fragt. (skal jeg gennemgå hver enkelt ordre og se hvad hver enkelt vare har kostet?) Eller kan jeg se hvad jeg har tilbage på lager (har jeg en oversigt over) og beregne den samlede værdi og på den måde beregne mit overskud på en eller anden måde? Håber det giver mening.. |
Hej
Du mangler ganske enkelt at få opgjort dit varelager pr. 31. december 2011, som herefter vil være en indtægt, da det kun er de forbrugte varer (vareforbruget), som giver fradrag.
Tonny