Jeg har ikke kvalificeret til at udtale mig om dette, men jeg gør det squ lige alligevel.
Jeg lavede tidligere et indlæg som handlede om hvorvidt jeg måtte lave flere webshops der solgte samme produkt.
Jeg fik grønt lys fra flere herinde på trods af det var samme produkt på de forskellige sider og endda til forskellige pris.
Min pointe er at jeg ikke kan se der skulle være noget som helst i vejen for at lave flere sider. Samtidig kan man også vende den og sige at et firma både må have facebook sider, blogs, hjemmesider osv. Hvor skulle grænsen så gå?
Du må godt have flere sider. Bare husk ikke at kopiere tekst eller noget fra det gamle site, da der så opstår duplicate content.
Du skal bare lade være med at linke dem internt, ellers så kan du risikere problemer med google.
Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Hej begge !
I glemmer begge reglen om det unikke. Netop det unikke kan kun ligge et sted, det er derfor det er unikt.
Hvis det samme ligger flere forskellige steder, er det ikke unikt længere, og der opstår DC problemer.
Jeg forstår det ikke, som om at han vil kopiere sin side over på et andet domæne, hvilket ville være DC. Jeg forstår det bare som om at han ønsker endnu et site til at afsætte sine vare igennem
Jeg forstår det ikke, som om at han vil kopiere sin side over på et andet domæne, hvilket ville være DC. Jeg forstår det bare som om at han ønsker endnu et site til at afsætte sine vare igennem
Det er uklart for mig. den ene taler vel om flere forskellige domæner. ? Den anden taler om samme varer på flere sites ?
Det er uklart for mig. den ene taler vel om flere forskellige domæner. ? Den anden taler om samme varer på flere sites ?
Eller hvad ??
Ib Abildgaard
Råd & Mal
Jeg forstår godt forvirringen. Men den første er maler, og tilbyder derfor ingen "vare" den anden snakker om en webshop.
Man må have alle de websites man ønsker. Men kopiere man f.eks. teksten fra det ene til det andet, så risikere man duplicate content, og derved en slag i hovedet af google.
Så han må godt have en hjemmeside for maling af børneværelser, en for maling af trappeopgange, en for maling af redskabsskure etc. der skal bare ikke kopieres tekst.
Edit: Du må også godt have to webshops, med de samme vare. Men man skal ikke bruge samme produkttekster på begge shops.
Så han må godt have en hjemmeside for maling af børneværelser, en for maling af trappeopgange, en for maling af redskabsskure etc. der skal bare ikke kopieres tekst.
Hvad skulle formålet være med dette ?
Det kan da klares på samme site, med med forskellige URL'er XXXXXXX/maling af børneværelser m.m.
" Edit: "M2012 Du må også godt have to webshops, med de samme vare. Men man skal ikke bruge samme produkttekster på begge shops. "