et navn til en øl/nogle ideer??
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Hej igen. Hvad med:Bryggerens Bedste eller Brande Bryg ellerBlåhøj Bryg Mvh Jesper
Svar
Tilmeldt 28. Oct 05
Hej Jesper og Carsten
Jeg er ikke meget for at give den et navn der er geografisk bestemt på en eller anden måde, da vi kommer til at sælge den i hele landet.
Men brug af ordet bryg signalere noget gammelt modsat brew, og det syntes jeg godt om.
jeg tror at jeg vil undersøge lidt nærmere omkring navne på skibe/redskaber/div. for om det kan give mig et hint.
Mvh Michael
Svar
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Mimer - oldnordisk gæret drik af honning, vand, malt, humle m.m. - det vil jo være oplagt
Svar
Fra Ho Chi Minh City
Tilmeldt 11. Aug 05
Jesper Nystad
Skrevet
02-01-2006 kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Til Øl-Michael
Hvis ikke navnet allerede er registeret - under fødevarer, kategori ???
LOKE
- den er lumsk!
Hilsen Jesper n
Svar
Tilmeldt 28. Oct 05
Jeg tror at loke og mimer er navne der ikke ruller nemt på tungen, Loke er et stærkt navn og Loke bryg(man) kunne være sjovt at bruge.
Jeg takker for forslagene,det står lidt stille lige i tiden da vi har optælling af lager, vi er lige blevet færdige.
mvh Michael
Svar
Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Swampthing
Skrevet
02-01-2006 kl. 22:45
Svar
Mit umiddelbare bud vil være, efter at have kigget lidt på mjod.dk:
Blåhøj Bryg
Svar
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Dec 05
Kim Vedebech
Skrevet
02-01-2006 kl. 22:57
Svar
Hvad med "Bifost", der er lidt i valhalla sprog. Det vil HELT sikkert være en øl jeg vil købe, hvis den stod i føtex :-)
Svar
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Sep 05
Flemming
Skrevet
02-01-2006 kl. 23:12
Svar
Mimer - oldnordisk gæret drik af honning, vand, malt, humle m.m. - det vil jo være oplagt
Den vil jeg være ked af, at du valgte. Vi er to her oppe i Nordjylland, der har et lille
håndbryggeri med det navn.
Det er godt nok ikke mjød vi laver, men almindeligt god mørk øl
Med venlig hilsen
Flemming
Svar
Tilmeldt 26. Mar 05
Thor Larholm
Skrevet
03-01-2006 kl. 00:01
Svar
Dato: 12/29/2005 8:54:47 PM
Forfatter: Michael Brogaard
bortset fra at nøl er et sportsudtryk,er langsom nydelse faktisk en meget god vending at bruge.
Måske skal man lede efter et allerede kendt udtryk, ændre det lidt og de fleste vil så vide hvad det betyder, og det vil gøre det hele lidt nemmere.
Sportsudtryk? Jeg blev nødt til at
google på "nøl sport" for at vide det vidst var noget med snesport
Generelt tror jeg at nøl mest opfattes som langsom nydelse i Danmark. Dens søsterøl kunne så hedde ran, der i modsætning til nøl handler om at rane til sig, bemægtige ting, tyvekost.
Hvis det ikke skal være nøl og ran hælder jeg stadig mest til Norne, med navneserien Norne Urd, Norne Verdante og Norne Skuld.
Svar
Tilmeldt 28. Oct 05
Du kan være helt rolig Flemming.
det kunne jeg ikke drømme om når jeg nu er blevet gjort opmærksom på det.
Bifrost er brugt af flere og jeg ved ikke om der nogle ophavsrettigheder til det navn, men det er faktisk meget godt.
"Bifrost, holder dig afkølet hele året"
"tørster ganen ? er bifrost sagen"
"2 bifrost tak. sågerne herr med eller uden sne(læs skum)"
"2 frosne sneøl tak."
"bifrost - lavet af bier"
Men jeg er i tvivl om om hvad man skal sætter efter.
-bifrost øl
-bifrost bryg
-bifrost lager
-bifrost ????
Svar