jeg siger dig ikke imod. |
Hej Michael.
jeg siger dig ikke imod. |
Hej Michael. Lyst let og ligetil!
Drikken bør hede Freja.
Med venlig hilsen
Bo Aakjær |
Afgørelsen er truffet. Jeg skriver om kort tid hvad valget faldt på.
Jeg takker mange gange for hjælpen. |
Hej Michael.
Fin lille butik du har.
Well. Nu ved jeg af gode grunde jo ikke, hvad din beslutning blev. Hvis navnet Freja indgår, kan jeg kun smile... Jeg kommer her med min idè. Så måske er det mig, der vinder konkurrencen de efterfølgende 12 gange... :-) Kan sige: Har smagt din øl. Og gør det gerne igen. Og lad mig her hurtigt indskyde, at jeg egentlig IKKE er til øl. Som MANGE andre AMINO NetWorkere, har jeg fanget noget "idé" - grundstof, der har at gøre med julekalenderen. Nemlig den nordiske myteLOG i(Q)... håber du fanger parentesen, og budskabet. Men vil også gerne uddybe hvorfor: Mytologien, og de nøglepersoner, der forefindes i mytologien, indeholder dels en rigtig god historie. Og dels påvirker disse personligheder os mennesker - bevidst eller ubevidst. Kort sagt: Det handler om arketyper. Måske ved du godt, hvad jeg snakker om? Hvis ikke er det et helt studie værd i sig selv... Og, ja, ja.. jeg har lidt læsestof... lidt materiale du kan bruge, hvis du er interesseret. Her nogle af navnene, i første omgang: troldkvinden Kirke Mytens sirener gudinden Afrodite den kristne skikkelse Maria Mater Dolorosa Tiamat sangeren Orfeus konen Eurydike den drilagtige gud Hermes Evige Yngling er gudernes barn titanen Kronos, Jahveh Persefone og gudinden Hekate Medea Samt gudinde Artemis
Øhhhh... globale navne, ja – det er det :-) En særlig god dag til dig.
|
Navnet blev Midgård det var dog ikke mit første valg, men da Unibrew havde rettighederne til at bruge det pågældende navn måtte jeg pænt finde et andet navn. Da jeg jo havde sat øl på højkant til det rigtige navn så må det blive idekongen der løber af med det rigtige svar. Jeg vil gerne takke alle for indsatsen, og skulle I komme forbi Foodexpo i Herning den kommende weekend så kig forbi på vores stand til en første smagsprøve. |
Jeg lever altid op til mit navn! |
Blogger & Tekstforfatter
Hej Michael, Lige lidt tanker !
Syntes Midgård er et supernavn syntes jeg. Nu har jeg ikke læst hele tråden - Den er simpelthen for lang for mig at gå igang med
Held og lykke med det ! Hvornår kan vi smage den i Århus?? |
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=282388&r=6 Her præsenterer Michael sin Midgård på TV-Midtvest i den bedste sendetid.
Jeg skal lige hen og se, om han er med i den sene også.
Tillykke med omtalem Michale - håber det giver afkast.
mvh Hans |
Mit første valg var Viking Beer men det var allerede varemærkebeskyttet af Unibrew.(vi har en mjød der hedder viking blod) Hvad angår navnet så er øllen ikke tiltænkt på andre markeder end det danske,og skulle den exporteres kommer jeg nok på et godt navn,jeg krydser den bro når jeg kommer til den.
Jeg synes faktisk at der for mange firma/produktnavne der er intetkøn ,der siger mig ikke noget fordi at man prøver at ramme så mange så muligt.
mit produkt er ikke for alle smagsløg og det må gerne fremgå af navn og smag.
Hvad angår navnet på en website så er man da endnu et stykke fra at kunne smage øllen via nettet så det tager jeg med ro.
Jeg har tyskere, hollændere,amerikanere der gerne vil købe vores klapøjster mjød og det er tilsynladende ikke noget problem for dem at bruge vores normale hjemmeside som forøvrigt hedder mjod.dk
Jeg fik ikke set indslaget fra tv-midtvest, vi har haft rigtig god respons på midgård,fra både forhandlere,privat kunder,bar,cafeer,hoteller.
vi ligger lidt under vores målsætning for hvad vi har sat som succes krav ,men vi har også 2 dage endnu på foodexpo, og i morgen sætter vi en ekstra mand på standen så de til tider utålmodige messe besøgende ikke skal vente, på vi kan hjælpe dem.
|