Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp min moms stemmer ikke

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

har endelig fået et regnskabs program som er til at hitte ud af.

nu sidder jeg og sveder med mit regnskab og ser at min moms ikke stemmer med bilagene og det der er blevet registret hos skat for 2010 så hvordan kommer jeg videre så jeg får det rettet og kan komme videre med 2011 regnskabet skal jo nå at selvangive.

men går lige lidt i stå når jeg ikke kan få svar og hjælp fra min bogholder der har lavet det for 2010.

Håber der er en sød amino sjæl der kan svare så jeg kan komme videre bruger SummaSummarum nu.

Bonita  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må nok forklare mere. Hvordan ikke stemmer? Er kun 2010 bogført og er det i 2010 moms angivelse og specifikation ikke passer med det du/I har opgivet til moms?
Så må du jo finde fejlen og efterangive moms.
Man skulle bare tror du også må ha angivet moms for 2011 i 4 kvartaler og 2012 i et kvartal, så du må jo finde fejlen, hvilke bilag er indlagt forkert

Jeg går ud fra 2010 er afsluttet korrekt i summa og 2011 startet, men det må vel også gælde for 2011 der vel er afslutttet nu hvor du er inde i 2012, ellers skal du jo ha rettet 2010 til og afsluttet og overført til nyt 2011

Start med momsangivelse for hvert kvartal i summa og se om det stemmer med det der er indberettet helt fra første kvartal 1010 og æd dig vej frem

Kan tage tid, men uden bedre beskrivelse er det vanskeligt at hjælpe
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle gange har jeg enkelte posteringer, hvor jeg selv skal sætte moms på eller undertrykke momsen, fordi regnskabsprogrammet ikke lige et sat op til undtagelser. Kan det være sådan noget?

Kan du gå tilbage i dit regnskab og stemme af med hver enkelt bilag om der er overensstemmelse mellem det faktum at et bilag er med/uden moms og hvad regnskabssystemet har lagt det ind til?

Undskyld, hvis jeg ikke har forstået problemet rigtigt :-)

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Bonita

Gør det du er god til. Hvis dt ikke er regnskab, så hyr et af de mange små bogføringsfirmaer, der er på nettet. Pris 250-300 kr. I timen. Og nej, jeg udbyder ikke bogføringsservice ;)
En bogføringsvant kan hjælpe dig på kort tid, hvis dit regnskab er nogenlunde ført.
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne Ravn:
Gør det du er god til. Hvis dt ikke er regnskab, så hyr et af de mange små bogføringsfirmaer, der er på nettet.

Nu skriver Bonita jo faktisk i sit indlæg, at hun har en bogholder, som dog (midlertidigt??) ikke er i stand til at give hende svar på spørgsmålet her.

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

tak

prøver  lige at forklar mig bedere. 

har haft både en bogholder der fucket min moms op så skiftede jeg til Annette som er her på amino. hun gjorte mig opmærksom på mit moms problem men fik aldrig afstemt den så vi fik styr på det og nu har hun som alle andre bogholder jo travlt. og jeg kommer i sidste time dumt af mig I know.

faktisk har jeg rimelig styr på bogføring skal bare blive dus med regnskabssystemet og så lige med det når momsen for et regnskabsår der er blevet lavet og afsluttete hvordan man går ind og retter der. jeg har også opgivet moms for 2011, men nu sidder jeg og skal bogføre hele 2011. og ja det er også rigtig dumt og fremover vil det også blivet gjort med det samme så jeg ikke sidder med det her. så når der ikke er nogen bogholder der har tid så må jeg jo klare det selv. derfor det her nød råbs hjælp. mit regnskab er ikke noget stort så når jeg har fået styr på momsen så jeg kan starte bogføring tager det max 1 time, men jeg går bare i stå vil ikke lave mere rod.

håber det var info til en kan hjælpe mig så jeg selv kan komme videre.

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med momsangivelse for hvert kvartal i summa og se om det stemmer med det der er indberettet helt fra første kvartal 1010 og æd dig vej frem

Det er det jeg har gjort og så jeg ved at det der står på regnskabet og det jeg har oplyst hos skat og det jeg selv har regnet ud via hovedet og lommeregner ikke er det samme. det vil sige 3 forskellige beløb. jeg har faktisk fået for mange penge tilbage i moms så jeg skal betale noget tilbage men jeg skal også rette det i regnskabet. men prøver igen at få fat i Annette fra regnskabsskolen. det skal lige siges det er ikke hendes skyd at der er rod i det. hun har bare være med til at færdiggøre det for 2010 men fik aldrig helt rettet momsen til så det stemmer.

så hvordan gør jeg når jeg har en sum på moms i regnskabet der ikke stemmer med det jeg har fået og betalt hos skat? og på en mærkelig måde heller ikke rigtig kan få til at stemme med bilagene når jeg går dem igennem.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Jeg mener, det må være en momsindbetaling fra 2009 eller start 2010, som aldrig er blevet registreret. Jeg sender dig en mail om det.

Dbh.
Anette

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)