Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse og rekruttering

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes efterhånden mange sider hvor jobsøgere kan uploade eller indtaste CV i håb om at få blive headhuntet. Alle jobsites og vikar & rekrutteringsbureauer har en sådan funktion. Oveni findes LinkedIn, Monster og mange flere lignende sider. Men i hvor høj grad bliver disse brug af HR rundt om i landet/europa/verden?

Spørgsmålet opstår eftersom der dagligt bliver lagt nye jobannoncer ind på f.eks. Jobindex hvor en eller anden virksomhed søger en medarbejder til noget specifikt. Jeg tror at der i mange tilfælde findes mindst én person i CV-databasen som opfylder de specifikke krav. Men alligevel vælger den pågældende virksomhed at bruge flere penge på at annoncere og længere tid på at læse ansøgninger igennem og endnu længere tid på at ansætte.

Er det sådan det er og hvis ja, hvorfor?

Er det fordi jobannocering indgår som en del af virksomhedernes markedsføring eller fordi HR (eller andre folk som ansætter) er for dovne til at lede efter nye medarbejdere, eller usikre på denne metode, måske fordi CV'erne i de pågældende databaser ikke er fyldestgørende eller fordi søgefunktionerne for et CV-match er dårlige?

Som eksempel har jeg selv oprettet et CV på Jobindex. Kun én gang er jeg blevet kontaktet, ikke af virksomheden, men af Jobindex og opfordret til at sende en ansøgning fordi mine faglige kvalifikationer matcher en jobannoncen. Én gang på 5 år, selvom at mine kval. matcher mange flere jobannoncer.

Håber der er nogle HR folk eller andre herinde som kan give noget feedback på dette.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)