Jeg plejer at elske sommeren her i Danmark, men min AdSense konto bryder sig vist ikke om det varme vejr.
I går var min indtægt 40% lavere end normalt og i dag ser det heller ikke for godt ud.
Mine sites ranker lige så godt som de plejer, så jeg kan kun tolke det som der simpelthen er færre folk på nettet i går og i dag.... og at folk ikke gider være på nettet pga. vejret.
Jeg kan desværre også bekræfte tendensen - vi har både selv mindre besøgende for tiden, men kigger vi på hele vores netværk er der også langt mindre trafik til alle vores kunder i disse dage.
Dato: 10-06-2007 18:08:45 Forfatter: Bjarne Brusen På vores vej er der fuldstændig stille....
Vi har 34 grader, så der er næsten ingen der opholder sig udenfor....
så evt. adsense-indtjenning kan tilskrives horsens
Ja, lige så ulideligt varmt er det når man kører 15-30 km sydpå;)
Men sommeren er altid en Down-periode, hvor folk i stedet er i haven, eller på ferie. Dog skal I være klar til om aftenen da det er der, de fleste får overskud til at sætte sig foran skærmen.
Der har altid været færre besøgende på nettet, sådan generelt, når vejret i Danmark er virkelig godt, og det falder heldigt - som nu. Det er der ikke noget underligt i, og blot en af de sæsonsvingninger man som online købmand må leve med - på samme måde som også off-line handlende har sæsonner. Så kan online handlene til gengæld glæde sig til november-december, hvor der ofte handles lige så meget som resten af året tilsammen - eller deromkring.
Vi har igennem mange år ført statistik med besøgstallet over de forskellige måneder på året og når strandvejret er klart falder besøgstallet markant. Vi kender det vel lidt selv når vejret er godt skal der ordnes noget i haven, græsset slås, ungerne vil på stranden og vi tænder grillen og lader Internet være Internet for en periode.
Prøv selv at føre statistik og gem den og check op og der vil du se samme tendens år efter år.
Dato: 10-06-2007 18:24:28 Forfatter: Mikkel deMib Der har altid været færre besøgende på nettet, sådan generelt, når vejret i Danmark er virkelig godt (...) Så kan online handlene til gengæld glæde sig til november-december, hvor der ofte handles lige så meget som resten af året tilsammen - eller deromkring.
Det kommer vist til at stå for egen regning Mikkel. Vi har vores absolut bedste sæson i perioden maj-september, hvor vi har ca. 60% af vores omsætning på nettet. Heraf er ca. 15 af omsætningen fordelt alene på maj måned. Så det hænger nok en hel del sammen med, hvilke produkter du sælger...