Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man google sig til markedsføring?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sad med en ven forleden og diskuterede hvorvidt man i princippet selv vha. fx google instant kan "google" sit sin virksomhed til positive tillægsord? Så google fx. foreslår billig, hurtig levering etc i forlængelse af søgningen på ens firma. Hvis man fx. søger på Amino forslår den Amino Freelancer.

Jeg har også selv været ret irriteret over at google altid forslår et ikke længere eksisterende mellemnavn og ekstra-efternavn, som vildleder folk som googler mig. Men er Google Instant virkelig så følsom overfor google'inger at man i princippet selv kan hjælpe den på vej.

Min påstand i diskutionen med min ven, var - uden jeg dog ved om det passer - at google via diverse algoritmer har alle mulige paremetra som den navigerer efter. Men er der nogle som ved mere om hvor intelligent teknologien er?

Det kunne være sjovt at vide noget mere om teknikken bag. Normalt siger folk jo bare at den forslår hvad folk oftest søger. Men er dette nu en sandhed med modifikationer?

Og lad os da endelig blive enige om at det i ikke er god stil at manipulerer med resultaterne på en løgnagtig måde! Men det er ikke så meget det som er emnet :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)