Det første jeg falder over som helt almindelig dansker, hvem er den hjemmeside egenligt lavet til.
Det første jeg gør helt ubevist, er at kigge oppe i adresse linien, weddingdeluxe det giver mig et første gang indtryk, at vi har med en hjemmeside, der er for mennesker udenfor danmark, og ikke for danskere. Mit blik falder så ned midt på siden, og her ser jeg et meget stort billede af et bord med en tallerken og tilbehører m.v.
Næste tanke jeg har, nå det er nok bare en demo side, for et eller andet internationalt firma. Jeg kigger så efter hvad for et firma på forsiden, men bliver forvirret af det store billede, så jeg begynder så at lede efter et link hvor man kan læse om hvem som står bag hjemmesiden. Jeg ser de links foroven, og klikker rundt,for at finde mere information, men forgæves uden resultat.
Som dansker, så er det første jeg vil vide:
Hvad sælger de præcist en oversigt direkte på forsiden, med varer, priser, levering.
Det næste jeg vil have information på er, hvem er personen bagved, hvor mange medarbejder, adresse, telefon nummer, hvor mange år firmaet har eksisteret, hvad er baggrunden for firmaet, tidligere arbejdsopgaver som virksomheden, eller personerne bagved har udført, billeder af personalet personliggørelse profil, og aldrig bruge kopierede billeder som andre har taget, som tydeligt viser der ikke er brugt kræfter nok, på at vise kundere hvad de virkelig gør. Jeg fandt dog 1 side hvor der var smidt lidt tilfældige billeder ind, men de kan hverken klikkes på eller vises i stor størrelse, og der skulle ærligt talt også stå en beskrivelse, hvorfor de arrangementer er gennemført, og hvad resultatet var af disse jobs, og hvad kunderne synes om dem i feedback, hvor de selv kunne skrive på hjemmesiden i kommentar form, hvad de synes var godt og skit, give stjener og ikke mindst få implemteret trustpilot på siden.
Billeder er godt, men de ska gøres personlige, hvor medarbejderne vises deres arbejde, der er intet billede overhovedet, som kan vise nogen som helst kunder, hvor glade eller arbejdsopgaver udførelsen.
Så skal jeg anbefale nået, så fjern det hele og begynd forfra, start med at fortælle og opstille alle de varer som sælges 1 sted, og lad folk købe den direkte fra forsiden, og fortæl om alle de cases som er gennemført, og fortæl meget grundigt om alt omkring firmaet, uanset om det er ny opstartet, eller har eksisteret i mange år, skal visioner og fremtids målsætninger skrives ned. Jo mere kunderne ved om virksomheden, og naturligvis kunne tjene CPR nummer m.v. jo mere troværdigt vil det også blive.
Ingen ønsker at handle med firmaer, som ikke er personlige, og hvis jeg var ansvar for dette projekt, så skulle der står meget tydeligt på forsiden hvad åbningstiderne ude til højrer, alle kontakt oplysningerne, lige fra telefon, livesupport funktion, hvor kunderne kan chatte direkte på hjemmeside med firmaet, email, skype m.v.
Gøre alle de sociale medier links meget tydelige, og meget store, så kunde forholdet gøres mere interaktivet, og giver kunden muligheder for, at være en del, og bidrage til hvad nu de vil skrive om. Det ville være et must at der bliver lagt videoer ud, som fortæller ikke kun om personen / firmaet, men ligeså meget om succes historier med tidligere kunder.
Mange har snakket om diverse stavefejl og meget andet, men det giver sig selv, hvis ikke hjemmesiden er top kvalitet sikret mod stavefejl og mangler, så smutter kunder meget hurtigt, da det vil give et indtryk af useriøst indhold, og hvis de ikke engang kan klarer den opgave, hvordan skulle de så kunne modtage mine ordre, som også skal skrives ned om planlægning af bryllup eller anden form for hjælp, hvor alt skal være præcist planlagt, og nedskrevet til mindste detalje, da det er et must.
Der skal også gøres meget mere konkret omkring hvad for målgruppe siden går efter. Som den står kun kan det være alle stort set, bare så længe de har penge naturligvis, en almindelig dansker, vil være nået spektisk at gøre forretning med firmaet, da de billeder mest af alt ligner nået som er plugget ud af en millionær parade i udlandet. Det skal helst klar udskiftes til mere normale virkeligheds forhold efter dansk standard, udenfor meget glamour, og stads.
Men er målgruppen kun de rige danskere, okay fair nok, så er det en anden side af sagen hvis de få procentdel af jetsettet er målet. Så skal det bare angives i tekst form, at det er dem som virksomheden ønsker et forhold til.