Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Solidt fundament, eller ren ønsketænkning?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er :)

Grunden til det her indlæg er at jeg i en længere periode har haft en idé om at starte en E-handels virksomhed, som sælger smykker og andre accessories til det unge segment (14 - 25 år) og hovedasagligt piger/kvinder. Jeg er 18 år og har ingen praktisk erfaring som iværksætter, og den teoretiske viden kommer fra handelsskole bøgerne. Derfor skriver jeg her i håb om at jeg kan finde nogle mere erfarne sparringspartnere som kan og vil guide mig en smule :).

Grundtanken er at produkterne skal være på et prisleje så alle kan følge med. Og når man kigger lidt på konkurrencen så er der en del store konkurrenter som kører samme princip, f.eks. H&M som sælger "plastik" smykker til en utrolig lav pris.

For så at kunne adskille min virksomhed for de store og masseproducerende virksomheder, vil jeg så tilbyde unikke smykker, og kun have et mindre antal af hver vare, for simpelthen at styrke den unikke følelse omkring de forskellige smykker. Hvilket også passer godt ind i den "hipster" og second hand trend som vi ser i øjeblikket blandt unge kvinder.

På grund af den store konkurrence jeg ville få, er branding jo enormt vigtigt for min overlevelse. Og da jeg må erkende at jeg ikke har det store budget til reklame-udgifter må jeg benytte mig af af nogle lidt mere kreative og billigere måder.

Først og fremmest vil jeg selvfølgelig benytte mig af de muligheder der er for reklame igennem de sociale medier, og facebook vil nok være en af mine støreste platforme til at starte med :)

Udover det har jeg nogle personlige relationer til nogle "semi-celebrities" såsom paradise hotel deltagere, mode-bloggere og musik producere, og der ved jeg at de gerne vil hjælpe og sprede budskabet. Og da de alle rammer det segment jeg prøver at ramme, mener jeg helt klart det er en fordel? :)

Så mit spørgsmål er om min grundtanke er et "solidt" fundament eller bare ren ønsketænkning fra en nybegynder? :)

Håber at der er nogle behjælpelige sjæle derude.

Mvh CJung. :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)