Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blinde skal programmere en webshop, hvordan?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :-)

Jeg skal undervise blinde i at programmere og sætte en shop op.

Jeg har ikke undervist blinde før, og jeg kender kun to af de almindelige hjælpemidler af omtale; Jaws og Zoomtekst.

Kunden har en eksisterende hjemmeside med shop, lavet i Plone. Eftersigende støtter de fleste open source cms-systemer ikke op om navigation med tastatur, som blinde jo er afhængige af. Dette gør Plone dog, og derfor anvendes det for nuværende.

Nu skriver jeg her for at blive klogere på, hvordan jeg skal gribe det an. Indtil videre er min plan at sætte mig ind i Plone så de får en løsning i et system, de kender.

Mine spørgsmål er:

1. Findes der andre velegnede cms programmer til denne opgave? Det behøver ikke nødvendigvis at være open source, men må selvfølgelig gerne. Det vigtigste er at det er let at bruge og let at sætte sig ind i.

2. Jeg er vant til wordpress og har også lidt erfaring med shops igennem en wordpress-opsætning, men så vidt jeg kan google mig til, er det udelukket at bruge wordpress til dette?

3. Gad vide, om der findes nogle blinde, der læser indlæg herinde? Som firsthand kunne rådgive mig om noget, der er rigtig godt.

Udkommet af projektet skal være, at de fremover kan uploade produkter selv og på sigt får lettere ved at blive selvforsørgende ved at have haft et sådant forløb. Det skal strække sig over minimum ½ år.

Jeg GLÆDER mig til jeres indlæg!

Bedste hilsner Trine

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)