Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina er da menneskelige

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Læser i Berlingske i dag:
 
En kvinde i Kina måtte tvangsabortere i 7. måned, hvorfor?
Fordi hun ikke kunne betale 40.000 kr., som man skal betale til myndighederne, for at få lov til at få barn nummer to.
 
Som myndighederne udtaler;"Uden strenge straffe, hvordan skal man så nogensinde kunne få stoppet det".
 

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvor alternativet er?

Hvis forældrene havde måtte føde løs, så havde det endt i en kæmpe katastrofe. Se bare befolkningstallet nu, som giver det store problem er skal laves ekstremt mange millioner arbejdspladser hvert år. Ja, der er cases som denne som ser skidt ud, men kvinden har kendt reglerne fra starten. 

Igen, jeg ville utrolig gerne høre alternativet? Husk alle tal er så meget anderledes i DK - det er en anden kultur, et andet land med alt andet problemer end vi har.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du, at det er iorden at tvangsobortere et levedygtigt barn i 7 måned?

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er alternativet? At ignorere det og tænke "at det går nok alt sammen" ? Det her er jo for at stituere et eksempel, som gør at forældre nok tænker sig lidt mere om i fremtiden.

Kina gør det for at HELE landet får det bedre. Hvis der blev føddet løs, så ville det ske LANGT mere frygtelige ting med:

  • Hungersnød
  • Kæmpe energikrise (mere end i forvejen)
  • Klima krise
  • Pladsproblemer
Fortæl os lige dine gode alternativer...

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, det er der jo en vis logik i.

At det er i 7. måned retfærdiggør jo ingenting... Kvinden har vel vist hun var gravid tidligere..

Er reglen at man ikke må have to børn uden at betale, må man ikke have to børn uden at betale. Forestil dig at det gik ustraffet hen. Hvor mange kinesiske kvinder tror du så ville lave samme nummer?

Jeg skriver sådan, fordi jeg tror at du er imod det, der er sket.

Er du ikke det, tja, så er vi jo enige.

Mvh.

Kenneth

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ztrong:
Mener du, at det er iorden at tvangsobortere et levedygtigt barn i 7 måned?

 

Ja, når reglen er som den er i Kina.

Som modspørgsmål kunne jeg jo spørge om du synes det er okay at masse 2 mio. kyllinger ind i en alt for trang lagerhal, så du kan få din kylling billigt.

Kyllingen eller barnet er ikke essencen her (i min verden). Det er derimod at kvinden har gjort noget hun ikke skulle, så hun fik sin straf, lige som kyllinge-avleren ville få, hvis ikke han måtte masse 2 mio. kyllinger ind i en for trang lagerhal.

Er mennesket mere helligt end kyllingen bare fordi vi kan styre, om den skal leve eller ej.

I såfald, hvad så med forskellen på mand og kvinde?

Er det den stærkeste, der bestemmer?

Så er det sikkert ikke sjovt længere.

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er imod at et levedygtigt barn mister muligheden for at leve, og at det sker med tvang!

Nu kan man faktsik også blive gravid ved et uheld, og ubs hvis ikke du kan betale myndighederne, tager vi dit barn. måske en anelse barsk....

Jeg er velvidende om deres politik, og forstår hvorfor. Men kunne man gribe dette alternativt an?

 

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ztrong:

Ja, jeg er imod at et levedygtigt barn mister muligheden for at leve, og at det sker med tvang!

Nu kan man faktsik også blive gravid ved et uheld, og ubs hvis ikke du kan betale myndighederne, tager vi dit barn. måske en anelse barsk....

Jeg er velvidende om deres politik, og forstår hvorfor. Men kunne man gribe dette alternativt an?

 

Det kan man da, men kan være 7 måneder henne, inden man opdager det? Det ved jeg ikke, det er muligt. Men at hun skulle være blevet gravid ved et uheld ændrer stadig ingenting. Hun må ikke have to børn uden at betale. Basta ;)

Det er muligt at det er barsk, men det er det også at slagte 2 mio. kyllinger, der i forvejen har haft et lorte liv. Du har selvfølgelig bare ikke samme forhold til kylingerne, men det ændrer jo ingenting.

Hvordan skulle man gribe det alternativt an? Barnet er uønsket i samfundet... Man kunne sende barnet ud af landet evt.?

 

www.kennethmundt.com

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

kenneth:
Er mennesket mere helligt end kyllingen bare fordi vi kan styre, om den skal leve eller ej.

Du har ikke børn hva?

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

kenneth:
Er mennesket mere helligt end kyllingen bare fordi vi kan styre, om den skal leve eller ej.

Du har ikke børn hva?

 

Korrekt, men ændrer det noget i sagens sammenhæng?

www.kennethmundt.com

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)