Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er logodesigner, men hvordan kommer jeg videre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 313
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er stille og roligt gået i gang med at lave bannere og logoer til forskellige firmaer med rigtig god respons. Derfor har jeg nu startet en side på Facebook, hvor jeg vil samle alle interesser på et sted og brede det her med, at jeg kan lave logoer til firmaer billigt.

Men hvordan kommer det ud? 

Jeg kan jo først opfordre mine nære venner til at "synes godt om" siden, og derefter håbe på det bliver større, men jeg tænkte på, at nogle af jer herinde kunne være interesseret i et logo?

Har lavet to logoer, hvor jeg går efter det simpelte.

Det, som jeg søger her, er, hvordan jeg kommer videre med det her?

Link til FB-gruppen: http://www.facebook.com/pages/Logo-designer-Kiranan/384942614896775

Fra Holte
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 164
Fra  Birdi - Salgboost - Serviceboost Skrevet kl. 00:59

Hej Kiranan.

Det er et godt spørgsmål. Set fra et salgsteknisk synspunkt kan du gå to veje:

1. Passivt salg, fx. annoncer, Facebook-omtale, elance.com osv.

2. Aktivt salg, fx. maile, ringe og besøge virksomheder der har brug for dine services

Ulempen ved det passive salg er at du skal nå mange fordi der kun er få der skal bruge logo her og nu. Derefter skal du holde dem varme indtil de skal bruge et logo, så det er en proces der kræver systematik. Der er andre her på Amino der ved mere om dette end jeg.

Den direkte form er på den ene side god, fordi det er dig der bestemmer hvem du taler med. Ulempen er at du igen skal finde en der lige mangler et logo.

Hvis du solgte dimser som alle bruger altid (fx. printerpatroner, mobiltelefoner osv.) ville du kunne sælge ved at lokke: Køb de bedste farvepatroner hos mig. Så skulle der nok være nogen der huskede dig om en uge, når deres printer var løbet tør.

Med et logo er det anderledes. Du skal enten finde nogen der har et logo som stinker (som mig) og angribe uden at fornærme :-) eller du skal finde nogen uden logo og overbevise dem om at de har brug for det.

Well: Blev vi klogere?

Jeg er usikker på hvilken model der er bedst. Du skal under alle omstændigheder kunne blære dig. Så du skal have en simpel og over-cool logo-hjemmeside som du kan sende kunden hen til. Og kunden skal synes, at det du laver er fedt og lækkert - ellers køber han ikke.

Når du så har solgt, skal du bede om en udtalelse fra kunden. Den bør være kort og indeholde:

1. Hvem er kunden (firma og person)?

2. Hvorfor valgte de dig?

3. Hvad synes det at det nye logo har givet dem?

Når du har et par af dem på sitet (dem kan du jo fx. få her på Amino ved at lokke iværksætterne der har lavet deres eget logo i Word - for 14 år siden) så kommer resten lettere.

Har du et link til din side? Og et par logoer som vi kan give feedback på?

Mvh. Leon

LEON BIRDI

www.birdi.dk

Vil du have gratis salgsværktøjer?

Tilmeld dig mit fede nyhedsbrev lige her:

Send mig mail + værktøjer

Fra Holte
Tilmeldt 21. Apr 09
Fra  Birdi - Salgboost - Serviceboost Skrevet kl. 01:01

Psst: På din Facebook side mangler der kontaktdata: Dit navn, firmanavn, adresse og vigtigst: mail og fon!

LEON BIRDI

www.birdi.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 313
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 01:16

Mange tak for de mange flotte råd. Dem tager jeg til mig!

Jeg har gjort de tre ting, som du ellers fortæller i bunden af svaret. Det er vigtigt for mig at vide, hvad jeg gør rigtigt, så jeg kan arbejde videre på det.

Her er et, som jeg lavede i aftes til et firma:

http://arcumedia.dk/

Det i toppen.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Leon Birdi:
Du skal enten finde nogen der har et logo som stinker (som mig) og angribe uden at fornærme :-) eller du skal finde nogen uden logo og overbevise dem om at de har brug for det.

Tag den lokale telefonbog - ja, BOGEN (selvom det lyder oldschool)... der kan du direkte se hvem der har og IKKE har logo. Kast dem et kald (har de fax - så gør noget helt vanvittigt: Send dem en fax.... den kan umuligt køre ret tit - og alene det vil skabe opmærksomhed).

Tilbyd en "no cure no pay" - du tilbyder et par forslag til logo - og synes de du er en haj til det - så må de op med $...

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:23

Kiranan Vijayakanthan:
Jeg kan jo først opfordre mine nære venner til at "synes godt om" siden, og derefter håbe på det bliver større, men jeg tænkte på, at nogle af jer herinde kunne være interesseret i et logo?

Glem Facebook side hvis du skabe logo-kunder.... og nære venner der skal "like" for så at se tingene brede sig...No, it will never work - jeg hjælper (gratis) flere af mine venner med deres FB sider - og det er saftsuseme op ad bakke med den strategi. Kun hvis man har specifikt interesse felt kan det lade sig gøre.

Med mindre du er uhyre kreativ i din formidling via din FB side... derfor skal du lave "call to action" ting på siden... hvis eks. du lige har lavet et logo, så smæk det op med en opfordring til at få vurdering... "Hvor ligger det nye logo for Karens Plejeservice på din skala fra 1 til 10?". Lav aldrig indlæg med "Kender du nogen som skal have lavet logo?" i den forventning at folk så svarer "Ja!" eller trykker like / kommentere for at du når længere ud...

Se lidt af de ting vi har gjort på www.facebook.com/bikerfriend for at få trafik på vores indlæg... Sjovt nok, apropos logo, så er hele Bikerfriend konceptet bygget op omkring netop logoet - som sælges i lind strøm for at signalere med er biker eller sympatisere med bikerlivet ved at smække stickers på sin bil m.m.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Holte
Tilmeldt 21. Apr 09
Fra  Birdi - Salgboost - Serviceboost Skrevet kl. 08:51

LEON BIRDI

www.birdi.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)