Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af transaktionsgebyr til PBS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Karlslunde
Tilmeldt 19. Jan 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er en nystartet virksomhed, der udelukkende driver e-handel. I starten (første kvartal 2007) blev transaktionsgebyr til PBS ikke hævet som en del af kundens betaling men inddrevet fra os på særskilt faktura. Nu er praksis (om det er ePay eller PBS, der har ændret det ved jeg ikke) imidlertid at gebyret lægges oveni det beløb, som vi skal hæve på kundens konto via ePay. Problemet er jo så bare, at det beløb som hæves - og indsættes på vores bankkonto - ikke stemmer overens med fakturabeløbet. Jeg er godt klar over, at vi jo så senere får en opkrævning på gebyret fra PBS, og at vi på den måde kun har gebyr-beløbene "til låns". Men hvordan bogfører jeg beløbene (i SummaSummarum)? Skal jeg både bogføre fakturabeløb og gebyret, eller skal jeg bare "glemme" gebyret, eftersom det jo alligevel bliver trukket på kontoen senere (nemlig når vi får opkrævning fra PBS)?

Bedste hilsner
Jens
3BM I/S

Jens Bruun Kofoed Partner i 3BM I/S
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er jo lidt besværligt. Men jeg synes ikke, at I kan ignorere gebyret, for så kan I ikke få bankkontoen til at stemme løbende i bogføringen, og det er jo noget skidt.
Jeg ville nok bogføre det hele på salg og så modregne gebyret dér, når det bliver hævet af PBS. Alternativt skal I til at dele hver eneste faktura op i to linjer, og det tager for megen tid, vil jeg synes.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 19. Jan 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anette!

Tak for svar. Og det var lige så besværligt, som jeg havde frygtet! Vi overvejer lidt at betale gebyret selv og så bare lægge det oveni priserne i stedet. Det vil i hvert fald gøre bogføringen nemmere.

Mvh
Jens

Jens Bruun Kofoed Partner i 3BM I/S
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)