Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser hos konkurrenten

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Først og fremmest vil jeg sige at ingen varer jeg fører har et større overskud end 80.- når alle omkostninger er trukket fra.
Jeg har til gengæld nogen varer i bunden af mit sortiment som hvis jeg følger prisen der sættes hos nogen konkurrenter, så er der selvfølgelig nogen med højere pris - men man vil jo helst deltage i konkurrencen.
På en varer er mit slutresultat f.eks 1,96.-
Men hvordan forholder man sig til det, skal man vælge "okay jeg holder mig til højere priser og sælger måske ikke rigtig nogen" eller følger jeg de billige konkurrenter og indser at enhver krone tjent er en krone i kassen...

Tak.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 20:49

Det er jo ikke sikkert der faktisk er ret meget salg i de pågældende varer og så vil det være forkert blot at følge markedet.

Prøv i stedet for i en periode at sætte varen på tilbud uden nødvendigvis at sætte den på forsiden, men lad den være hvor den er. Efterfølgende vil du få et lille fingerpeg om der er mere salg at hente og om det er arbejdet værd.

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det dine "C" varer, vil jeg mene at du skal følge konkurrencen.

Det kan godt være du ikke tjener så meget på de produkter, men kunderne husker måske den billige pris

og vender tilbage, hvilket resulterer i flere hits på siden = højere rangering på google = flere kunder osv.. :-)

Mvh

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:03
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Andersdn:

Hvis det dine "C" varer, vil jeg mene at du skal følge konkurrencen.

Det kan godt være du ikke tjener så meget på de produkter, men kunderne husker måske den billige pris

og vender tilbage, hvilket resulterer i flere hits på siden = højere rangering på google = flere kunder osv.. :-)

Mvh

man stiger hvis andre anbefaler en på social medier og  folk linker til en mere fordi man har gode vare , jeg har ikke hørt om den med hits ekstra på sin side så stiger man på google , det er i hvert fald meget nyt noget der er sket efter min overbevisning

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 09:21

Anders pointe er, at mere trafik på ens side også gør at google mener det er en populær side som derfor får bedre placering! 

Jeg vil stadig mener at en permanent prisreduktion er det sidste man skal gøre, det underminer indtjeningen. Tænk kreativt istedet og gør noget ekstra for kunderne...

Tilmeldt 22. Dec 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:27

Den bedste måde at komme op på google på må da være høj trafik? men ja det er nok minimalt hvad ekstra trafik det generer.

Men holder stadig fast i du skal følge konkurrencen. Hvad får du ud af at sætte prisen op udover en højere avance? Det KUNNE jo være at dine kunder vælger at købe dit "hovedprodukt" fra dig men så går over til en konkurrents side for at købe al tilbehøret. hvorfor ubevidst sender sine kunder over til konkurrenten? 

Man snakker om at man har A B og C vare, hvorved dine A varer er 20% af dit sortiment men står for 80% af omsætningen og omvendt 80% af dine vare er B og C vare som står for 20% af omsætningen.

Tit smider man ofte en C vare gratis med i købet af en A varer, som god service. eks. hvis du køber en cykel og cykelhandleren så smider en lygte oveni købet.  

Og så kunne det jo tænkes at hvis der kommer høj nok efterspørgsel kan du presse leverandøren og få en god pris. men det gør der formentlig ikke hvis du ligger over konkurrenternes priser.  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MartinDr:

Hej,

Først og fremmest vil jeg sige at ingen varer jeg fører har et større overskud end 80.- når alle omkostninger er trukket fra.
Jeg har til gengæld nogen varer i bunden af mit sortiment som hvis jeg følger prisen der sættes hos nogen konkurrenter, så er der selvfølgelig nogen med højere pris - men man vil jo helst deltage i konkurrencen.
På en varer er mit slutresultat f.eks 1,96.-
Men hvordan forholder man sig til det, skal man vælge "okay jeg holder mig til højere priser og sælger måske ikke rigtig nogen" eller følger jeg de billige konkurrenter og indser at enhver krone tjent er en krone i kassen...

Tak.

Prøv at tænke omvendt

Mine priser ligger 500-2000 kr. over mine konkurenter, på mine produkter, men jeg har en rigtig god service over telefonen og kan jeg ikke klare den der, tager jeg ud til kunden for at løse problemet, det giver kunder i den sidst ende.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 19:52

@Johnny

Lige præcis sådan det skal være - differencer sig fra konkurrenterne på en positiv måde. Mange lader sig desværre presse til kun at tænke pris, som jo også er det nemmeste. 

Tænker man istedet på, at yde kunden en bedre service/oplevelse end de forventer, så skal de nok blive hængende!

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 19:58

Det meget fint altsammen..

Det bare lidt for bredt grebet, rimelig sikker på en kunde er mere end ligeglad med min service når de skal vælge mellem at trykke "køb" til 90.- hos mig eller 80.- hos en anden. Jeg har ladet den 10.- blive og tænkt, så jeg bare skal have hver 5 kunde til at blive for det går op - også arbejdet i det... Men er nervøs set i det lidt brede perspektiv

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:04

MartinDr:
Det meget fint altsammen..

Det bare lidt for bredt grebet, rimelig sikker på en kunde er mere end ligeglad med min service når de skal vælge mellem at trykke "køb" til 90.- hos mig eller 80.- hos en anden. Jeg har ladet den 10.- blive og tænkt, så jeg bare skal have hver 5 kunde til at blive for det går op - også arbejdet i det... Men er nervøs set i det lidt brede perspektiv

Tro på dig selv. om du sælger 10 over eller 20 under, det er op til dig selv

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)