Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content i footer, hvordan undgår I det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg har tit tænkt på om nyheder, blogindlæg og de fleste hjemmesiders footer sektioner indeholder Duplicate Content.

Det er ret tit man ser at hjemmesider har en sidebar eller en footer hvor indholdet er det samme uanset hvilken underside man er på.

Hvordan kan det lade sig gøre uden at skabe DC?

Jeg er ved at lave designet om til en hjemmeside og havde tænkt mig at lave en footer med 2 nyheder fra bloggen, en testimonial (som kunne hentes fra en database så den bliver random) og en form med tilmelding til nyhedsbrev.

Hvordan undgår jeg at googlebot læser disse oplysninger som DC?

Og et sidespørgsmål:

Er det normalt at en affiliateside falder i indtægt når man ændrer koden og designet uden at pille ved links osv?

Mvh Jens Andersen 

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke det har noget at sige. En footer jo netop ens for alle sider.

Duplicate Content er en værn imod dem, der opretter adskillige domæner med samme indhold, svarende til at webfolk købe flere lodsedler for at øge sin chance for at vinde. Det kan Google selvfølgelig ikke acceptere. Men til gengæld bliver det et problem for Google at fremhæve de relevante almindelige sider, hvis den er alt for skeptisk overfor siderne. 

Med andre ord husk på at Google vil prøve at finde de bedste sider og de bedste sider har også duplicate content i en hvis udstrækning.

Generelt mener jeg, at hvis problemet er så stor som folk gør det til, så har Google muligvis risikeret at straffe flere uskyldige hjemmesider end skyldige, og det giver ikke særlig god forretningsmæssig logik. 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

så længe footerens indhold er under 5% eller deromkring, vil det ikke opfattes som DC.

Men det andet indhold på siderne skal selvfølgelig være unikt

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Tak for svaret.

Nej jeg håber da at google forstår og arbejder udfra at de fleste hjemmesider, fra private og virksomheder, har lidt
Duplicate Content.

Man hører bare så meget om at man skal passe på med DC.

I takt med at nyhederne/blogindlæggene bliver udskiftet med de seneste, vil google vel også kunne se at hjemmesiden bliver opdateret jævnligt.

Tak endnu engang :-) 

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

J. Deleuran:

så længe footerens indhold er under 5% eller deromkring, vil det ikke opfattes som DC.

Men det andet indhold på siderne skal selvfølgelig være unikt

Hej J.D

Ja alle mine sider vil have unik brødetekst og nyheder / blogindlæg vil blive opdateret så de ikke hele tiden er de samme.

Jeg vil prøve at holde teksten i teaser indlæg nede på under 5% af sidens tekst i alt. Den regel kendte jeg ikke, så tak for den oplysning.

Tak for svaret, mvh Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Allerød
Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 3 person

Du håndkoder alle sider :)

Her har vi insert om dårlig kode og cms systemer som fuker op fordi de er dårlig kodet.

Godt håndværk og "noget med indhold" er vejen frem

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Googles algoritmer er meget avancerede, hvilket betyder at Google i langt de fleste tilfælde, er rigtig god til at vurdere hvilket indhold som går på tværs af flere sider, og hvilket indhold som kun fremgår på den specifikke underside. Menuer, footere, sidebar-indhold og andet indhold som konsekvent går på tværs af dine undersider, kan Google derfor sagtens spotte. Dermed opfattes en footer der går igen på hele dit site IKKE som Dublicate Content, hvorfor du ikke behøver at være nervøs. 

Du skal selvfølgelig ikke poste blogindlæg i deres fulde længde i din sidebar, men at du opretter en widget med et link og evt. et ultrakort uddrag betyder ikke noget. Din nyhedsbrevstilmelding er ligeledes ikke DC, 

/ Emil

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

LNG.DK:
Du håndkoder alle sider :)

Hej LNG

Ja, nu håndkoder jeg jo i forvejen alle de sider jeg laver.
Jeg laver alt fra bunden hver gang, men det forhindrer jo ikke DC??

Hvis jeg håndkoder mere end 1 side med det samme indhold, fx en nyhedsside med en nyhed som har et udtræk på en forside, så 2 sider har det samme indhold. En af dem vil så kun have et udtræk, men alligevel have tekst som er ordret med an af de andre sider.

Derudover vil udtrækket gå igen på alle sider da det ligger i min footer. Det er her jeg tror at svaret med d 5 % kommer ind. Jeg må kun gengive 5 % af hele nyhedsindlægget i mit udtræk.

Men tak for svaret alligevel :-)

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:
Du skal selvfølgelig ikke poste blogindlæg i deres fulde længde i din sidebar, men at du opretter en widget med et link og evt. et ultrakort uddrag betyder ikke noget. Din nyhedsbrevstilmelding er ligeledes ikke DC

Hej Emil og tak for svaret.

Ok jeg tror jeg vil oprette mit indhold til nyhederne sådan i databasen at jeg har et resumé med hovedtræk til nyheden i et felt og den fulde nyhed i et andet felt. Så kan jeg jo bare vise et resumé i footeren. Og de testemonials jeg havde tænkt mig skulle være der, kan jo bare komme random og ikke være andre steder på siden.

Så skulle jeg være på den sikre side :-)

Godt og brugbart svar fra dig som altid.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Googles algoritmer er meget avancerede, hvilket betyder at Google i langt de fleste tilfælde, er rigtig god til at vurdere hvilket indhold som går på tværs af flere sider, og hvilket indhold som kun fremgår på den specifikke underside. Menuer, footere, sidebar-indhold og andet indhold som konsekvent går på tværs af dine undersider, kan Google derfor sagtens spotte. Dermed opfattes en footer der går igen på hele dit site IKKE som Dublicate Content, hvorfor du ikke behøver at være nervøs. 

Du skal selvfølgelig ikke poste blogindlæg i deres fulde længde i din sidebar, men at du opretter en widget med et link og evt. et ultrakort uddrag betyder ikke noget. Din nyhedsbrevstilmelding er ligeledes ikke DC, 

/ Emil

Som Emil rigtig skriver er det jo ingen sag for Google at lede efter 'footer' tagget i HTML og genkende det som netop footeren. Af samme grund har Google tidligere fjernet meget af værdien fra links i footeren og kunne gøre det meget nemt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)