Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

automatisk track and trace

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Findes der en eller anden service fra Post Danmark, så vi automatisk kan få udsendt emails med track-and-trace-numre til vores kunder om at deres pakke er afsendt?
Jeg mener så vi ikke selv skal indtaste TT-numre manuelt i vores ordresystem (som udsender emails med nummeret til kunden).
Altså f.eks. en service man kunne betale Post Danmark for, hvor de f.eks. via en API kunne udsende TT-numre til vores kunder (de har jo navn og adresse og vi har kundens email). Idéen skulle bare være at spare noget tid og undgå fejlindtastninger ved manuel ekspedition af tt-numre.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 06:22
Hej Jesper F,

Ja, det gør der, kontakt Post Danmarks Erhvervs afdeling på kunde telefon 70 11 12 30

Michael

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:52
Dato: 08-06-2007 06:22:02
Forfatter: Blach
Hej Jesper F,

Ja, det gør der, kontakt Post Danmarks Erhvervs afdeling på kunde telefon 70 11 12 30

Michael

Er det noget du har erfaring med, og hvordan fungerer det sådan rent praktisk? Kom gerne med lidt yderligere information :-)

Til Jesper: Hvis du selv har pakkelabels liggende, kunne du blot få fat i en stregkode-scanner (kan fåes fra 1000 kr.) - så er det jo bare et enkelt klik, og du har nummeret på skærmen.

// Jesper Skov

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:36
Hej!

Hvis du f.eks. benytter Webpack så kan den sende email til kunden med pakke nummeret. Du kan i webpack enten indtaste hver forsendelse manuelt eller importere dem fra en komme sepereret fil (hvis din shop kan eksportere).

Vi anvender webpack, og har lavet et modul til vores eshop hvor webpack sender alle pakke numre til (istedet for direkte til kunden). Vi sender på den baggrund automatisk nummret videre til kunden plus at T&T nummeret bliver gemt i shoppen sammen med ordren, så vi kan følge op på forsendelser (og om post dk overholder deres dag-til-dag garanti). Webpack er gratis hvis du har kundeaftale med postdk.

Postdk har også andre løsninger men de koster vist lidt at anvende.

/Henrik

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 18:06
Det lyder godt alt sammen, tak for hjælpen. Jeg ringer til Postdk.
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 20:17

Dato:
08-06-2007 09:36:00
Forfatter: Henrik Krogh
Du kan i webpack enten indtaste hver forsendelse
manuelt eller importere dem fra en komme sepereret fil (hvis din shop
kan eksportere).

Min shop er lavet så den ikke kræver at man opretter sig som kunde, før man kan bestille en vare dvs. man kan indtaste adresseoplysningerne fra gang til gang.

Som jeg forstår det skal jeg oprette kunden i Webpack før der kan udskrives pakkesedler og jeg kan "masseoprette" kunder via en fil, som er eksporteret fra min (som jeg selv har programmeret og kan sætte op til dette).

Men hver dag kommer der jo en række nye kunder til - skal jeg så importere disse kunder til WebPack først, før jeg kan udskrive dagens pakkesedler?
Dvs. når pakker skal sendes importere man først en flad fil med de nye kunder (eller alle kunder?) og importerer herefter en fil med forsendelsesdata?

Hvordan får man tt-nummeret gemt i sin egen database?

Oplever I at det er tidsbesparende?

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Skrevet kl. 20:30
Hej Jesper,

Du behøver ikke oprette kunderne i webpack først. Det er frivilligt. Vi gør det ikke.

Du kan i webpack importer en fil til det de kalder masseudskrivning. Filen som skal være kommasepereret indeholder oplysninger om navn, adresse, forsendelsestype mv. En linie per ordre. Den indeholder også email adresse på modtageren. Du kan så vælge at webpack sender email til den adresse med pakkenummeret. I webpack kan du definere din egen tekst som også kommer med i den email.

Konkret gør vi selv det, at vi har en bestemt email adresse som vi sender alle disse emails til. Vores shop har så en funktion som læser disse emails, og kobler dem til kunden, gemmer pakkenumeret i vores database og sender en email til kunden. Det foregår altsammen automatisk. Jeg mener også man alternativt kan eksportere pakkenumre fra webpack til en fil (men er ikke helt sikker).

Når vi går i gang med at pakke dagens forsendelser, markeres de ordre der skal sendes, og der genereres en fil til webpack (ud over faktura''er og pakke lister). Vi logger så ind i webpack, indlæser filen og ud kommer pakkelabels til dagens forsendelser. Det syntes vi er nemt.

Mvh

Henrik

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 21:44
Hej Henrik,

Tak for det detaljerede og opløftende svar. Godt at høre at man ikke behøver oprette kunderne i webpack.
Det lyder alt i alt meget smart. Vi har dog kun ca. 10-15 pakker dagligt, men det tror jeg nu godt kan spare noget tid.

Hvordan klarer du at "læse" de emails, der kommer ind i den mailbox du selv har oprettet?

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Skrevet kl. 18:00
Hej Jesper,

Vi "læser" emails via en POP3 mail komponent. I vores tilfælde er det JMail. Men der findes en del og det afhænger af sprog som ens shop er skrevet i og hvad man har tilgængelig. Men med brug af sådan en komponent kan du både læse/behandle og sende mails automatisk.

/Henrik

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 18:09
Ok, jeg er vant til at bruge Jmail til udsendelse af mails, men vidste ikke at den kunne læse fra en pop3-box.
Jeg tænker at man så kan gennemløbe alle de mails der ligger i boksen, læse dem, finde tt-numeret som indsættes i databasen og videresende emailen til kunden?
Hvis det er sådan det forholder sig eksperimenterer jeg videre. Mange tak for hjælpen  Alene den tid vi sparer i køen på postkontoreret bliver hen ved en ½ time dagligt tror jeg

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)