Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af sømmerhus til Holdings ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg vil lige høre om det er muligt at købe et sommerhus som en form for investering til mit Holdings selskab?

Hvilke regler er der i forhold til skat?

Må man leje sommerhuset ud så man kan få dækket nogle af omkostningerne?

På forhånd tak!
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

myatix:
Hej,

Jeg vil lige høre om det er muligt at købe et sommerhus som en form for investering til mit Holdings selskab?

Hvilke regler er der i forhold til skat?

Må man leje sommerhuset ud så man kan få dækket nogle af omkostningerne?

På forhånd tak!

Ja, det kan du godt, men det er næppe nogen god idé grundet beskatningsreglerne.

Den model, som du lægger op til her, har været oppe og vende mange gange gennem årene, og SKAT har ”desværre” lukket for de umiddelbare fordele ved modellen.

Hvis sommerhuset erhverves som beskrevet, så vil du som direktør og hovedanpartshaver blive beskattet af værdi af fri sommerbolig for hele året (undtaget dokumenterbare perioder med udlejning til trediemand). Beskatningen udgør 0,25% af ejendomsværdien pr. uge, dog i ugerne 22-34 0,5% pr. uge. Dette giver på årsbasis en samlet beskatning på 13 uger á 0,5%, i alt 6,5% og 49 uger á 0,25%, i alt 12,25%, samlet 18,75%.

Ejendomsværdi kr. 1.000.000 x 18,75% = 187.500…. Dette er en tilbagevendende beskatning hvert år.

Der er her tale om en rådighedsbeskatning, hvor den faktiske anvendelse ikke har nogen betydning, udover det ovennævnte omkring udlejningen.

Tonny

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)