Hej Aminoer, Dette er mit første indlæg på Amino, men jeg har igennem et stykke tid fulgt med på siden. Jeg er 26 år og uddannet civilingeniør. Jeg blev færdig på universitetet for et lille års tid siden og har nu et fuldtids job som ingeniør. Det er jo udmærket. Jeg vil imidlertid utrolig gerne have min egen virksomhed. Jeg føler mig meget draget af tanken om at være 'herre i eget hus', og hvorfor vente 20 år på, at man har anciennitet i min nuværende branche til at blive leder, når jeg kan starte mit eget? Lad mig gøre det klart, at jeg ikke - i første omgang - har en ambition om at sige mit job op og satse hele dynen på en karriere som selvstændig. Jeg har ikke travlt, og vil derfor gerne starte ud i det små. Jeg arbejder kun 37 timer om ugen, så tidsmæssigt mener jeg, at der er god mulighed for at drive lidt virksomhed ved siden af mit nuværende job. Det udfordrende er selvfølgelig, at jeg ikke er tilgængelig inden for alm. arbejdstid. Til gengæld bruger jeg gerne fridage, aftener, weekender osv. på mit projekt. Jeg mener selv, at jeg har mange kompetencer. Jeg har min ingeniøruddannelse, jeg har ledelseserfaring fra foreningslivet, jeg har politisk flair fra et studiejob på Christiansborg, jeg har gode kommunikative evner (mundtligt og skriftligt). Og så har jeg en ualmindelig stor stædighed, som gør mig vedholdende. I øvrigt har jeg arbejdet seks år i detailhandelen under min gymnasie- og studietid, hvor jeg har fået god erfaring med den nære kundekontakt og fået skærpet mine sælgerevner. Nu er det så, at jeg gerne vil høre, om ovenstående vækker tanker i hovederne på jer. Jeg er nemlig i syv sind om, hvad jeg skal kaste mig ud i. Jeg tænker, at en konsulentvirksomhed var lige for, men så er det med arbejdstiden måske imod mig? Jeg vil meget gerne høre fra jer, hvis I har ideer til, hvad jeg kunne kaste mig over, eller hvilken virksomhedsform, der vil kunne passes ind i de rammer, jeg kan stille til rådighed på nuværende tidspunkt. På forhånd tak for jeres hjælp. Mvh |
Hej René.
Jeg kan godt forstå. at du gerne vil igang. DOG synes jeg, at du skal slå koldt vand i blodet, for umiddelbart lyder det som om, at du bare vil starte noget for at starte noget og for mig at se, er det ikke et godt forretningsgrundlag.
DERFOR så skal du sætte dig ned og lave brainstorm over ALLE dine interesserer og passioner som du har her i livet.
Dernæst se 10 år frem eksempelvis og derfra have tanken om, hvad der kan være interessant også om 10 år :-)
Det er en ekstrem lang proces, at blive selvstændig og hvis ikke du vil ryge på røven indenfor et år, så skal du have ALT klarlagt.
Og kun DU kan svare på dit eget spørgsmål ;-)
Det er passionen der driver værket!
Jeg ønsker dig det bedste.
De bedste hilsner
Malene Dokkedahl Olesen