Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg VIL i gang, men med hvad? Inspiration søges.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Dette er mit første indlægAmino, men jeg har igennem et stykke tid fulgt med på siden. Jeg er 26 år og uddannet civilingeniør. Jeg blev færdig på universitetet for et lille års tid siden og har nu et fuldtids job som ingeniør. Det er jo udmærket.

Jeg vil imidlertid utrolig gerne have min egen virksomhed. Jeg føler mig meget draget af tanken om at være 'herre i eget hus', og hvorfor vente 20 år på, at man har anciennitet i min nuværende branche til at blive leder, når jeg kan starte mit eget? Lad mig gøre det klart, at jeg ikke - i første omgang - har en ambition om at sige mit job op og satse hele dynen på en karriere som selvstændig. Jeg har ikke travlt, og vil derfor gerne starte ud i det små. Jeg arbejder kun 37 timer om ugen, så tidsmæssigt mener jeg, at der er god mulighed for at drive lidt virksomhed ved siden af mit nuværende job. Det udfordrende er selvfølgelig, at jeg ikke er tilgængelig inden for alm. arbejdstid. Til gengæld bruger jeg gerne fridage, aftener, weekender osv. på mit projekt.

Jeg mener selv, at jeg har mange kompetencer. Jeg har min ingeniøruddannelse, jeg har ledelseserfaring fra foreningslivet, jeg har politisk flair fra et studiejob på Christiansborg, jeg har gode kommunikative evner (mundtligt og skriftligt). Og så har jeg en ualmindelig stor stædighed, som gør mig vedholdende. I øvrigt har jeg arbejdet seks år i detailhandelen under min gymnasie- og studietid, hvor jeg har fået god erfaring med den nære kundekontakt og fået skærpet mine sælgerevner.

Nu er det så, at jeg gerne vil høre, om ovenstående vækker tanker i hovederne på jer. Jeg er nemlig i syv sind om, hvad jeg skal kaste mig ud i. Jeg tænker, at en konsulentvirksomhed var lige for, men så er det med arbejdstiden måske imod mig?

Jeg vil meget gerne høre fra jer, hvis I har ideer til, hvad jeg kunne kaste mig over, eller hvilken virksomhedsform, der vil kunne passes ind i de rammer, jeg kan stille til rådighed på nuværende tidspunkt.

På forhånd tak for jeres hjælp.

Mvh
René

Fra Langå
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:56

Hej René.

Jeg kan godt forstå. at du gerne vil igang. DOG synes jeg, at du skal slå koldt vand i blodet, for umiddelbart lyder det som om, at du bare vil starte noget for at starte noget og for mig at se, er det ikke et godt forretningsgrundlag.

DERFOR så skal du sætte dig ned og lave brainstorm over ALLE dine interesserer og passioner som du har her i livet.

Dernæst se 10 år frem eksempelvis og derfra have tanken om, hvad der kan være interessant også om 10 år :-)

Det er en ekstrem lang proces, at blive selvstændig og hvis ikke du vil ryge på røven indenfor et år, så skal du have ALT klarlagt.

Og kun DU kan svare på dit eget spørgsmål ;-)

Det er passionen der driver værket!

Jeg ønsker dig det bedste.

De bedste hilsner

Malene Dokkedahl Olesen

BLIV SYNLIG!

Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:13

Hej Malene,

Tak for dit svar. Jeg er godt klar over, at man let får den opfattelse, som du også giver udtryk for - og jeg skal da ikke afvise, at det måske på et eller andet plan forholder sig sådan. Jeg vil imidlertid gerne slå fast, at for mig handler det i høj grad også om at få muligheden for at definere mine egne arbejdsopgaver og få den frihed der ligger i at være sin egen chef (ikke tidsmæssig frihed - tvært imod...). Jeg må i dag tage til takke med, at resultaterne af min arbejdsindsats kun kommer andre til gode. Det ville jeg gerne lave om på - og en lille virksomhed ved siden af kunne så måske være en passende start.

Som jeg også skriver, så har jeg ikke travlt, men du har helt sikkert ret i, at jeg har brug for at brainstorme og analysere mine egne interesser og muligheder nærmere. Det vil jeg fokusere på den næste tid.

Igen tak for din tilbagemelding, det er meget brugbart.

Mvh
René

Fra Langå
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 09:52

Hej René,

Jeg er helt enig, selvstændighed er FEDT og at tjene loads af penge er endnu FEDERE!

Det kræver bare ENORMT arbejde at gøre det.

Er slet ikke i tvivl om, at du kan :-)

Held og lykke.

De bedste hilsner

Malene Olesen

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:10
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du tjener jo sikkert gode penge via dit job, hvorfor tilbyder du ikke at samarbejde med en der har ideen men mangler pengene?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:24

Ligesom det bliver nævnt skal du skrive ned alt det der interessere dig og derefter prøve at grave dybere ned og se om du kan finde noget som også har potentiale..

Vil du gerne have en webshop?

Affliate?

Transaktionsbaseret koncept? 

En butik?

Lave hjemmesider?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 17:04

hej, lyder som om du skal være selvstændig med din tilgang til tingene - det kræver dog en lang overgangsperiode mens man bygger noget op ved siden af sit job, og det er en rigtig god måde at gøre det på.

Må jeg have lov at spørge hvad retning du er blevet civilingeniør i?

Er selv ved at færdiggøre HF i en sen alder så jeg kan blive ingeniør, enten maskiningeniør eller måske noget med vedvarende energi :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)