Er selv HR/Salgsdirektør. Er 26 år med studentereksamen fra 2006. Nu har vi kun 12 medarbejdere så det er ikke flere timer om ugen jeg bruger på HR arbejde! Det er primært MUS samtaler o.lign. når jeg kaster mig over HR.
Har slet ingen anelse om hvilke uddannelser der forefindes.
Kan egentlig kun svare på det sidste! Ja, som "HR mand" lever man af kaffe. Man er jo også den mest "pædagogmindede".
en mulighed kunne være at læse offentlig administration. som navnet siger ligger den meget op til at få job i det offentlige men der er også en masse du kan bruge i det private, og der er der en linje hvor du kan vælge HR. jeg læser den selv og er positiv overrasket, jeg skal så ikke have HR
Ved ikke om det er den udd. ovenstående post går på. Men Så en reklame for noget administrationsbachelor forleden. Det kan læses på landets erhversakademier! ;-)
Tror ikke det betyder så meget hvilken uddannelse du har. Nu har jeg mødt en del HR folk og for mig forekommer det mig at deres eneste generelle kompetence var at de ikke lige ved noget om noget der gør at de kan få et vigtigere job. Jeg ved det er lidt provokerende men jeg har mødt mange af den slags der ikke har de skarpeste knive i skuffen (med enkelte undtagelser selvfølgelig) og som syndes at være endt der fordi deres universitetsstudier i afrikansk historie eller lignede ikke rigtigt gav adgang til et andet job.
Kort sagt tror jeg ikke du skal være så bange for hvad du skal uddanne dig til men noget administration, lidt jura og lidt om mennesker vil nok ikke være det værste du kan have med dig fra en uddannelse hvis du ønsker at være HR medarbejder.
Hvis du er god til HR og kan bruge det med et twist, så kan jeg muligvis bruge en god mand i fremtiden? har det nogen interesse for dig, så skriv til mig på jeppehb006@gmail.com :) Alt det bedste herfra