Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drikker alle HR folk kaffe?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Folks!

Jeg sidder og surfer lidt rundt på google. Hovedsageligt så er emnet HR assistent, eller HR uddannelse.

Men de resultater jeg får, er omkring løn og HR chef stillinger - men nu er jeg jo ikke god nok til at være chef (endnu)

Så tænkte på, om nogle af jer aminoer er uddannet i HR regi, eller har jeres eget HR firma - og om i så kunne hjælpe mig lidt på vej Smile

 

Desuden, er det en myte at alle HR kontormus udelukkende lever af kaffe ? Big Smile

Good vibes.

 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket dyr føler du dig mest som lige nu?

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selv HR/Salgsdirektør. Er 26 år med studentereksamen fra 2006. Nu har vi kun 12 medarbejdere så det er ikke flere timer om ugen jeg bruger på HR arbejde! Det er primært MUS samtaler o.lign. når jeg kaster mig over HR.

Har slet ingen anelse om hvilke uddannelser der forefindes.

Kan egentlig kun svare på det sidste! Ja, som "HR mand" lever man af kaffe. Man er jo også den mest "pædagogmindede".

Johannes

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

en mulighed kunne være at læse offentlig administration. som navnet siger ligger den meget op til at få job i det offentlige men der er også en masse du kan bruge i det private, og der er der en linje hvor du kan vælge HR. jeg læser den selv og er positiv overrasket, jeg skal så ikke have HR

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om det er den udd. ovenstående post går på. Men Så en reklame for noget administrationsbachelor forleden. Det kan læses på landets erhversakademier! ;-)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Winther & Winther:

Desuden, er det en myte at alle HR kontormus udelukkende lever af kaffe ? Big Smile

Man behøver skam ikke være indenfor HR for at leve af kaffe ;-) Tro mig - jeg har været nede af den skumle vej.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke det betyder så meget hvilken uddannelse du har. Nu har jeg mødt en del HR folk og for mig forekommer det mig at deres eneste generelle kompetence var at de ikke lige ved noget om noget der gør at de kan få et vigtigere job. Jeg ved det er lidt provokerende men jeg har mødt mange af den slags der ikke har de skarpeste knive i skuffen (med enkelte undtagelser selvfølgelig) og som syndes at være endt der fordi deres universitetsstudier i afrikansk historie eller lignede ikke rigtigt gav adgang til et andet job.

Kort sagt tror jeg ikke du skal være så bange for hvad du skal uddanne dig til men noget administration, lidt jura og lidt om mennesker vil nok ikke være det værste du kan have med dig fra en uddannelse hvis du ønsker at være HR medarbejder.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Man behøver skam ikke være indenfor HR for at leve af kaffe ;-) Tro mig - jeg har været nede af den skumle vej.

:-) Nej vi er nogen der lever af kaffe på den helt igennem ikke skumle vej :-)
On topic: 
De HR chefer/konsulenter jeg kender er alle cand.merc eller har en HD i organisation og er hammer dygtige.
/Søren
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for inputs!

 

Jeg ville sådan set bare gerne se, om nogle af jer arbejdede med HR - for at se, om der var en bestemt måde at komme ind i branchen på.

Men kan se at der mange måder, så vil gå lidt videre med dem Smile


Good vibes. W

 

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er god til HR og kan bruge det med et twist, så kan jeg muligvis bruge en god mand i fremtiden? har det nogen interesse for dig, så skriv til mig på jeppehb006@gmail.com :) Alt det bedste herfra

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)