Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af indkøb

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har arbejdet på at færdiggøre min webshop de sidste par måneder, og den står nu over for at skulle lanceres. I den forbindelse er det smart at få styr på regnskabet. Derfor tænkte jeg, at der på Amino sad nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig med følgende:

Før jeg fik bankforbindelsen på plads, indkøbte jeg diverse ting, som senere skulle bruges i selskabet(webhotel, webshop-design osv.). Skal dette indgå i firmaets regnskab, selvom det er købt for 'private' midler? I så fald går jeg ud fra, at købsmoms trækkes fra. Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad SKAT siger til, at det ikke er firmaets navn som står på den oprindelige faktura, men derimod min privatperson?

Håber ikke det blev for kringlet.

Tak for hjælpen på forhånd!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jok89:

Før jeg fik bankforbindelsen på plads, indkøbte jeg diverse ting, som senere skulle bruges i selskabet(webhotel, webshop-design osv.). Skal dette indgå i firmaets regnskab, selvom det er købt for 'private' midler?

Det har ingen betydning, om det er betalt fra din private eller virksomheds bankkonto. Det påvirker heller ikke momsfradraget på nogen måde.

Jok89:

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad SKAT siger til, at det ikke er firmaets navn som står på den oprindelige faktura, men derimod min privatperson?

Dette er straks mere problematisk.

Loven foreskriver, at der altid skal stå dit firmanavn på de bilag du vil fratrække i firmaet. Dog er det ikke noget, som jeg oplever som det store problem, hvis du driver personlig virksomhed, og du har foretaget indkøb i dit eget navn, som utvivlsomt er indkøbt til virksomheden.

Bare sørg for at få dit firmanavn på dine købsbilag i fremtiden., da loven jo som udgangspunkt ikke åbner mulighed for at fradrage bilag uden firmanavn i firmaet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)